Postoje vrste i strategija promocije u marketingu koja na pravi način pravi Vaš proizvod popularnim i privlačnim. U tome je najvažnije da znate šta želite da postignete reklamom, ali i kako želite da priđete publici. Zato svaka strategija počinje istraživanjem tržišta i publike, ali ono ne prestaje kada počne reklamiranje. Morate pratiti uspešnost strategije, interesovanje publike i prilagoditi se onome što oni traže. Jedino tako možete imati uspešnu strategiju. Za pravu promociju i promotere oslonite se na agenciju perfectstep.
Priprema za dobru strategiju je veoma važna
Mnogi smatraju da je za dobru strategiju dovoljno samo da imate dobar plan. Ipak, strategija mnogo zavisi i od toga kako se organizujete ali i sa kakvim tržištem imate posla. Zbog toga je priprema veoma važna i od nje polazi sve što ćete raditi kasnije.
- Kada se prave vrste i strategija promocije u marketingu najpre se polazi od kontakta sa kupcima – od toga zavisi kako će se proizvod plasirati i kakvo interesovanje će reklama imati;
- Napravite brend od svog proizvoda koji uključuje i ime, logo i čitavu strategiju koja predstavlja Vaš proizvod i njegove benefite;
- Pre svakog planiranja i pravljenja marketinške strategije najpre istražite tržište i svoje kupce – ispitajte šta oni žele, kakva interesovanja imaju i koje platforme koriste;
- Marketinška strategija mora uvek biti konstantna, počev od predstavljanja proizvoda do kontakta sa publikom – to je jedna od stvari koje treba da znate o internet marketingu;
- Najbolji marketing je onaj koji je autentičan, čak i kada postoje već dokazani načini da se nešto napravi poznatim nemojte po svaku cenu ići za gomilom.
Definišite ciljnu grupu
Svaki marketing polazi od toga kome je zapravo namenjen. Kada definišete svoje kupce, odnosno, ciljnu grupu, onda Vam je jasnije i kako bi strategija trebalo da izgleda. U tome ne morate samo konkretno označiti kupce i korisnike Vaših usluga. Moguće je da definišete i nešto širi prostor unutar koga je moguće izraziti svoj marketing. Možete definisati koliko promocija utiče na cene pića u lokalu. Važno je samo da budete sigurni kakvu poruku šaljete svojim marketingom a to ćete moći kada Vam je jasno kome je šaljete.
Prilagodite strategiju tržištu
Deluje kao nemoguće ostvariti, pogotovo u današnje vreme, ali na tome počiva čitava strategija marketinga. Pre svega morate ispitati tržište, interesovanja, trendove. Onda je jasnije šta zapravo želite postići svojom reklamom i kako je želite definisati. Imajte u vidu da je tržište mnogo šire od pojedinca tako da morate obuhvatiti šire polje interesovanja. Nekada je možda potrebno naučiti i kako da Vam šminka ostane netaknuta na kiši.
Fokus mora biti na proizvodu i kupcu
Prava strategija pre svega obuhvata interesovanja i potrebe tržišta. Ukoliko toga niste svesni ili zanemarujete na kraju ćete imati mnogo problema i Vaša reklama neće doći do kupca. Zato uvek krenite od kupca i onoga što nudite njemu kroz svoje proizvode.
Testirajte tržište
Svaki dobar plan i strategija polazi od predviđanja, ali to nije dovoljno. Ako želite postići uspeh morate povremeno testirate uspešnost Vaše strategije. Postoji mnogo načina za to, od jednostavnih anketiranja, kontrolnih grupa do alata na internetu.
Ocenite uspešnost
Kada Već radite na tome da procenite rad, morate imati i konkretnu ocenu uspešnosti strategije. Stručnjaci koriste razne načine da provere koliko su uspešni u poslu, ali na kraju je najvažnija konkretna ocena uspešnosti. Ona se postiže na jednostavne načine, koji polaze od standardizovanih procena i vrednovanja, tako da ne morate mnogo lutati i pretpostavljati.
Prilagođavajte
Provera uspešnosti kampanje i strategije ima jedan veoma važan cilj. Ona služi da Vam konkretno predloži šta treba menjati kada radite neki marketinški plan. U tom smislu je veoma važno da imate i plan i ideju kako bi sve trebalo izgledati, ali i menjate ono što nije dobro. Suština marketinga je da se neprestano menja i prilagođava tržištu i kupcima jer se i oni menjaju.
Vrste i strategija promocije u marketingu
Za mnoge je od velike važnosti da utvrde svoje ciljeve i fokusiraju se na njih. Ali na kraju sve se završava na koracima koji doprinose da Vaš proizvod bude vidljiv i prilagođen kupcima.
Biznis biznisu
Na jednom višem nivou, višem od nas običnih kupaca, odvija se čitava jedna posebna strategija u marketingu. Ona se odnosi na saradnju dva biznisa, takozvani B2B marketing. Ime je dobio od reči business-to-business što je u prevodu saradnja dva velika brenda na jednoj reklami ili projektu. Na sličan način funkcioniše i marketing, gde se posebna vrsta reklame i marketinga pravi za brendove, daleko od krajnjeg kupca.
Ne štedite na reklami
Mnogi proizvođači i prodavci oklevaju kada je u pitanju reklama, računajući je u veliki utrošak novca. Ipak, to je velika greška, jer dobra reklama je uvek dobro ulaganje. Ne samo da ulažete u promovisanje svog proizvoda, već i u njegov nastup na tržištu. U tom smislu nemojte poverovati u priče i stereotipe da dobrom proizvodu ne treba reklama. Reklama služi da kupci čuju za njega, a tek onda se on može dokazivati kao dobar ili loš.
Bazirana je na proizvodu, ne reklami
U mnogim slučajevima reklama je samo dodatak na ionako dobar proizvod i to bi i trebalo da bude tako. Ni najbolji marketinški plan ne može zameniti kvalitet proizvoda ili usluge. Zbog toga je važno da najpre uložite u svoj proizvod i ono što nudite tržištu, a tek onda u marketing. Sa druge strane, marketing Vam daje značajan prodor na tržište.
Utisak koji ostavlja na klijenta
Čak i kada mislite da ste dobro reklamirali proizvod, može se desiti da on nema to interesovanje koje ste očekivali. Najčešće je razlog to što se u marketingu zaboravi veoma važna karika a to je kupac. Uvek morate imati u vidu kako Vaša reklama utiče na samog kupca. Kakva su njegova interesovanja, šta mu drži pažnju, a šta ga ne privlači ili ne razume. Tek onda možete napraviti pravi marketinški plan i pravu reklamu i privući pažnju klijenta.
Internet marketing
Teško je danas razgovarati uopšte o marketingu bez internet marketinga. I sami znate da je sve danas onlajn, počev od reklama do čitavih promocija. Kovid i zatvaranja u nekim državama doprineli su tome da mnogo toga i pređe na onlajn platforme, što je dovelo do značajnih promena u strategiji. Ipak, nemojte da Vas ovo obeshrabri i utiče na Vaše planove i strategiju. Najvažnije je da imate dobru ideju, a platforma na kojoj se ona nudi je potpuno nevažna.