Bez obzira kako i koliko se marketing promenio u poslednjih godinu dana, promocija se vraća na velika vrata. Sigurno je da je i publici ali i marketarima nedostajao ovaj vid reklamiranja. Pitanje je samo da li ćete biti spremni kada budete pripremali promocije ili ne. Ako želite da angažujete stručnjake u ovoj oblasti, agencija Perfect Step ima sve što Vam je potrebno.
Promocija se vraća na velika vrata – ali zašto je nestala?
Možda možemo pretpostaviti zašto je promocija kao pojam i način reklamiranja nestao iz javnosti. Najvažnije je to da je nestankom promocija čitava jedna grana marketinga nestala. To je uticalo i na poslove pojedinaca ali na kraju i na publiku. Skoro pa se mogla osetiti praznina nakon toga, što je dovelo da se ovaj vid reklamiranja vrati.
- Zbog korone smo mnogo toga izgubili – živ kontakt je jedna od tih stvari, pa su promocije jednostavno nestale iz marketinga;
- Cena promocije je jedan od razloga zbog kojih je promocija nestala, ali to ne sme biti glavno merilo u marketingu;
- Promocija se vraća na velika vrata i to je sigurno – to doprinosi praktičnosti u marketingu i raznovrsnosti jer omogućava različite pristupe – to su ujedno i marketinški trikovi za svačiji džep;
- Kada organizujete promociju onda angažujete više ljudi – to može biti na prvi pogled komplikovano i skupo ali zapravo predstavlja skup više ideja na jednom mestu;
- Potrebno je angažovati mnogo radnika na jednoj promociji što je mnogima smetalo i zbog toga su je pomalo proterali iz marketinga – ali izgleda da je upravo taj timski duh neophodan;
- Interakcija sa publikom je ono najvažnije što radnik u marketingu može imati – promocija omogućava upravo to, pa je nemoguće proterati iz marketinga.
Korona je dosta toga promenila
Sigurno je da se i marketing promenio zbog pandemije i policijskog časa koji smo imali tokom prošle godine. Skoro pa smo zaboravili kako se živi i normalno funkcioniše. Izgleda, ipak, da se polako vraćamo u normalu, jer smo počeli da se ozbiljno privikavamo na nove/stare navike. Jedna od njih su promocije, kojih smo se baš uželeli. Ako smo nešto naučili prošle godine, to je da je živa reč i kontakt sa klijentima ipak neprocenjiv. Pogledajte i marketinške tajne najvećih korporacija.
Leto privlači više ljudi
Ako je nešto depresivno i u život ali i marketingu to je zima. Ne izlazi se iz kuće i ljudi se manje druže. To se odražavalo i na promocije, koje su jednostavno prestale zbog boravka u zatvorenom prostoru i promena navika. Sada, međutim, mnogo toga se menja, pa i način na koji vodimo kampanje. Ljudi više vole da izlaze leti i to se vidi i u promocijama. Zato su u modi influenseri koji reklamiraju proizvode – novo lice marketinga.
Izgubila je vrednost
U marketingu se strategija menja iz časa u čas. To se odražava i na promocije, koje su sada potpuno drugačije i vezane za internet. Čini se da su promocije koje podrazumevaju komplikovanu logistiku, angažovanje više ljudi i najam prostora ustupile mesto nekim drugim vrstama marketinga. Na sreću, to se menja izgleda ponovo.
Cena je veća
Promocije zahtevaju veliki broj ljudi i ozbiljan pristup, a to sve utiče na cenu. Marketari su znali da moraju platiti i volontere i promoterke, ali i hranu i piće tokom ovih događaja. Da ne govorimo o situacijama kada je neophodno dovesti mnogo ljudi i iznajmiti veliki prostor. Zbog toga su morali da plaćaju visoke cene, a to je dovelo do lakših i jeftinijih mogućnosti.
Promocija se vraća na velika vrata – budite spremni
Kao i kod mnogih stvari koje su nepravedno nestale iz javnog života, došlo je vreme da se vrate i to na velika vrata. Problem je što su mnogi zaboravili kako se najbolje radi promocija, pa je potrebno podsetiti ih na to. Prisetite se strategija koje ste koristili i budite spremni za svoju novu promociju.
Interakcija
Kada se radi o promocijama, ništa ne može zameniti kontakt sa klijentima. Svi oni imaju svoja pitanja, dileme i razmišljaju o mogućnostima. Sa druge strane, ona omogućava da se klijent oseti kao deo porodice i firme, pa i da učestvuje u građenju brenda. Proizvođaču promocije omogućavaju da razgovaraju sa klijentima, što je nezamenljivo. Sve to dovelo je do povratka promocija na velika vrata.
Timski rad
Promocije zahtevaju da ih priprema više ljudi, obično ne samo uključenih u marketing. Tu su uključeni i dizajneri plakata, ali i kopirajteri i muzički urednici. Njihova saradnja zahteva timski rad, što nije uvek lako. Ipak, to i jeste pravi put reklame, zbog čega je dobro da imate dobar tim oko sebe koji je uz to i uigran. Ništa ne dobijate time što su Vam saradnici odlični pojedinačno ako ne umeju da zajednički dođu do jedne ideje.
Raznovrsnost
Iako su promocije na prvi pogled slične jedna drugoj, jedna od njenih najboljih odlika je raznovrsnost. One uključuju i dizajn i muziku ali i uređenje enterijera u tom prostoru gde se održava. Jedna od najvažnijih stvari je priprema za ovaj korak, koja znači obično i dugu pripremu. Jednostavno, morate dobro poznavati ljude koje ćete pozvati na promociju. To nije lako, ali to i jeste onaj profesionalni deo koji morate odraditi pre promocije.
Produktivnost
Kada se radi o marketingu, teško je reći koliko je vremena potrebno za dobru promociju. Obično je važno da imate ideju i strategiju, a onda se one razrađuju dalje. Ipak, ne možete prepustiti ništa slučaju, pa je priprema promocije obično dugoročna i zahteva zaista težak rad. Važno je da naučite kako biti produktivan ujutru, jer kada tako započnete dan, ostatak dana radite na usavršavanju. Tako izbegavate i prokrastinaciju, jednog od najvećih neprijatelja produktivnosti.
Pripremite teren jer promocija se vraća na velika vrata
Kao i kod mnogih stvari, treba poći od najjednostavnijeg. Najpre definišite šta želite postići promocijom a onda krenite u izvođenje. Bićete iznenađeni koliko Vam je ovaj vid marketinga nedostajao, ali i šta sve možete postići njime.
Definišite cilj
Rad u marketingu obuhvata više aspekata i ma kako dobro organizovali tim, teško je držati sve pod kontrolom. Lako se možete izgubiti u detaljima i zaboraviti ko Vam je ciljna grupa i šta je konačni cilj Vašeg rada. Zato najpre definišite šta želite postići i kojoj publici se približavate. To Vam mora stajati iznad svega sve vreme.
Definišite publiku
Sigurno je da se promocija vraća na velika vrata jer publika tako traži. Marketing je ceo sačinjen od želja ciljne grupe odnosno publike koja kupuje proizvod. Veoma je važno razumeti je i time sve ono što joj je potrebno. I tu je lako izgubiti se tokom pripreme strategije i promocije. Zato bi i to trebalo da bude jedan od ciljeva koji ćete definisati pre nego što počnete sa radom.