Ako imate kompaniju sigurno Vas zanima kako povećati prodaju bez smanjenja cena, pogotovo što su kupci uvek u potrazi za povoljnim cenama. Ali ako otkrijete da vaš proizvod samo naizgled privlači kupce po povoljnim cenama, vaš brend može imati problema sa saopštavanjem njegove vrednosti kupcima. Najbolju podršku možete dobiti od profesionalaca, kao što je agencija perfectstep.
Kako povećati prodaju bez smanjenja cena
Naučili ste kako da pokrenete svoj online biznis, ali sada želite da privučete više klijenata. Postoji nekoliko razloga zašto kupac može želeti da brend snizi cenu artikla. Možda će im trebati Vaš proizvod da reše problem, ali osećaju da je cena nepriuštiva. Oni mogu biti „cjenkači“ ili ljudi koji uživaju u pregovorima o snižavanju cene artikla jer je to uzbudljivo iskustvo zbog kojeg se osjećaju kao da besplatno osvajaju nešto vrijedno. Ili možda žele proizvod, ali osećaju da jednostavno ne nudi dovoljno vrednosti za cenu.
Prodaja preko partnera
Razmislite o partnerima i integracijama i istražite ih jer to jeste jedan od 5 ključnih koraka u istraživanju tržišta. Pronađite kompanije i portale slične tematike i uspostavite saradnju sa njima. Na primer, ako prodajete putovanja u inostranstvo, možete kontaktirati prodavnice putne opreme ili razne portale za putovanja kako biste prikazali svoje banere ili preporučili svoje usluge putem partnerskog programa. Ako ste prevodilac na engleski, radite sa, na primer, kompanijama za pisanje tekstova. Potražite veze i poslovne prilike gde god možete. Na ovaj način ćete povećati svoje šanse da dosegnete mnogo novih kupaca potencijalno zainteresovanih za Vaše usluge. Ako nemate budžet za plaćanje provizije, razmislite o tome da preporučite svoje usluge razmene jedni drugima.
Prodajte na pijacama i otvorenim marketima
Marketplaces su onlajn prodajne platforme (ili tržišta), obično tematske, na kojima možete prikazati svoje proizvode ili usluge. Prodaja preko pijaca je dobra ideja posebno za brendove početnike koji još nemaju previše kupaca i kojima je teško probiti konkurenciju. Hiljade korisnika interneta svakodnevno posećuju pijace. Platforme ovog tipa nude mogućnost da dođu do ogromnog broja kupaca. Zauzvrat, međutim, oni naplaćuju prilično velike provizije od prodaje, obično oko 20-30%. To je i jedan od načina kako da razvijete svoju poslovnu viziju.
Izgradite zajednicu društvenih medija
Društveni mediji, uprkos smanjenom dosegu, i dalje omogućavaju da se dosegne hiljade primalaca, izgradi grupa posvećenih obožavalaca i direktna prodaja. Izaberite pravi društveni kanal i obavestite svoje potencijalne klijente. Gradite dobre odnose i pričajte ljudima o svom poslu na zanimljiv način. Uključite svoje obožavaoce: postavljajte pitanja, ćaskajte, komentarišite, delite svoje mišljenje o nečemu, pokažite svoje proizvode i fotografije iza scene, budite u toku i koristite trendove. Nažalost, ne postoji recept za uspeh za nedelju dana. Međutim, ako ste dosledni i strpljivi u onome što radite, društveni mediji će vam sigurno pomoći da povećate prodaju i unapredite svoje poslovanje.
Oglašavanje na Fejsbuku će povećati prodaju
Reklamna kampanja na Facebook-u vam omogućava da doprete do dobro definisane ciljne grupe koja bi mogla biti potencijalno zainteresovana za vaše proizvode ili usluge. Na ovaj način možete doći do stanovnika određenih gradova i okruga, ljudi koji vode sopstveni biznis, ljubitelja konkurencije na Fejsbuku, ljudi sa specifičnim interesovanjima, pa čak i do prijatelja vaših fanova i korisnika koji su posetili vašu veb stranicu u poslednjih 30 dana.
Dajte klijentima da troše novac
Svi želimo da klijenti budu zadovoljni i da troše novac. Veliki je uticaj sniženja i rasprodaja na njih, pa mnogi trgovci koriste te trikove da privuku nove klijente. Ali pre nego što podstaknete kupovinu popustima ili rasprodajama, evo kako da povećate prodaju bez snižavanja cene.
Iskoristite trendove
Posmatrajte pojave koje se dešavaju u mreži i reagujte na njih. Na primer, proleće je vreme kada korisnici interneta traže više informacija i ponude o „uradi sam“ – posebno alatima i metalnim predmetima. 66% ljudi koji planiraju razne popravke ili prepravke u prolećnoj sezoni traže takve članke na internetu. U julu je, pak, sve veći broj upita vezanih za električne aparate, artikle za uređenje doma i enterijera, posebno pokrivače i jastuke. Vredi iskoristiti ovo tako što ćete unapred pripremiti reklamne kampanje i istovremeno povećati svoj marketinški budžet.
Iskoristite ponovno oglašavanje
Ponovno oglašavanje vam omogućava da prikazujete oglase ljudima koji su prethodno posetili vašu veb lokaciju. Vaši oglasi mogu da ih prate kada traže informacije na Google-u, pretražuju veb ili koriste različite mobilne aplikacije i podsećaju ih na Vaš brend. Zahvaljujući tome, možete, na primer, da dođete do ljudi koji su dodali proizvod u korpu, ali nisu izvršili transakciju, ili do kupaca koje želite da podstaknete na dalju kupovinu.
Učestvujte u forumima i tematskim grupama
Takođe možete da promovišete svoje proizvode i usluge na forumima i tematskim grupama gde se pojavljuju vaši potencijalni kupci. Zapamtite, međutim, da niko ne voli neželjenu poštu. Ako vodite prodavnicu računarskog hardvera, možete se, na primer, baviti temama vezanim za laptopove i računare i savetovati korisnike Interneta u izboru opreme – na taj način izgraditi imidž stručnjaka u svojoj branši – a istovremeno preporučiti svoje proizvodi im s vremena na vreme.
Pošaljite uzorke
Ako imate priliku da predstavite svoje proizvode (npr. u obliku uzorka ili minijature proizvoda) u prodavnicama kancelarijskog materijala ili tokom događaja na kojima se pojavljuju Vaši potencijalni kupci, iskoristite ovo. Mali poklon uručen direktno dotičnoj osobi učiniće da kupac bolje zapamti vaš brend i poveže ga sa pozitivnim iskustvom. Da biste povećali šansu za prodaju, to možete učiniti, na primer, u zamenu za pružanje kontakt podataka, kao što je adresa e-pošte.
Napravite blog
Pisanje korporativnog bloga je dobar način da izgradite imidž vaše kompanije na Internetu. Takođe može povećati promet na veb lokaciji ili u prodavnici. Kako se na blogu redovno pojavljuje zanimljiv i sadržajan sadržaj, čitaoci će ga češće posećivati. Ako se kompanija na blogu predstavi kao profesionalna i pouzdana, ova slika će se proširiti i na njene proizvode i usluge. Neke kompanije prepuštaju pisanje blogova svojim zaposlenima, dok druge angažuju autore tekstova. Važno je da kreiranje sadržaja radi osoba koja ima bar malo pojma o industriji, ume da pravilno piše, a takođe će naći vremena da vodi blog.
Rasprodaje nekada nisu najbolje
Naravno, postoje trenuci kada je rasprodaja dobra ideja. Možda je praznik ili možda želite da se rešite malih zaliha. Ali nikada ne bi trebalo da se osećate pod pritiskom da popustite na artikle kako biste ispunili osnovne prodajne ciljeve.
Pišite gostujuće članke
Posetite različite portale, veb lokacije i tematske blogove koje vaši potencijalni klijenti gledaju i ponudite im članak za goste. Na primer, ako imate prodavnicu biljnih lekova, možda bi bilo dobro da napišete članak o jeftinim, prirodnim zamenama za skupe kreme. Ako se bavite 3D štampanjem za kompanije, tehnološke portale može zainteresovati članak o specifičnostima takvog posla. Na ovaj način imate priliku ne samo da dođete do novih kupaca već i da obeležite svoje prisustvo na Internetu. Osim toga, koristi i SEO-u. Takođe pomaže da se predstavite kao stručnjak i pouzdana kompanija od poverenja. Ako nemate vremena za pisanje, pokušajte da pronađete zanimljive članke i najnovije vesti iz industrije i komentarišite ih. Svoje mišljenje možete poslati i novinarima. Postoji šansa da će vaš komentar biti uključen u publikaciju.
Vodite računa o korisničkom iskustvu
Veb-sajt online prodavnice mora da podstakne kupovinu – i u pogledu izgleda i lakoće navigacije. Trebalo bi da bude dizajniran da zadovolji potrebe ne samo prodavca, već pre svega kupaca. U mnogim prodavnicama proces registracije je dosadan i dugotrajan, kao i sama kupovina, zbog čega se mnogi kupci obeshrabruju i odustaju. Prolazak kroz korpu, popunjavanje svih polja, finalizacija transakcije. Eksperimentišite sa obrascima i A/B testovima, da biste proverili koji su najpogodniji za kupce? Ili kupiti bez registracije? Implementacija nekih od tih promena ne zahteva vreme ili specijalizovane veštine. Međutim, to može olakšati kupcima korišćenje e-prodavnice i značajno povećati konverziju. Naročito u vreme kada potrošači sve više obraćaju pažnju na udobnost kupovine, a ne na cene.
Delite flajere
Ne zatvarajte se za vanmrežne aktivnosti. Ostavite letke na mestima gde očekujete da ćete upoznati svoje potencijalne kupce. Na primer, ako vodite ugostitelj, možda bi bilo dobro da flajere donesete u lokalne poslovne zgrade ili zdravstvene klubove. Jednostavno, zar ne?
Pojavite se na sajmovima
Raspored preduzetnika je uvek gust, ali vredi odvojiti malo vremena za industrijske sastanke, tematske sajmove i konferencije. Tamo možete upoznati potencijalne kupce i uspostaviti vredne poslovne kontakte. Razgovarajte sa ljudima, pričajte o svom poslu, delite vizit karte, prikupljajte povratne informacije, sklapajte prijateljstva i prodajte ih. Što više ljudi sazna o vašem poslu, to bolje.
Pratite efekte
Zamislite da je jedan od ciljeva brenda povećanje prodaje prstenja za 30% u prva dva meseca. Za to vreme vredi proveriti koliko je brend postao ka postizanju ovog cilja. Koje su kampanje ostvarile najviše prodaje, koji proizvodi su se najbolje prodavali i ko je zapravo kupio nakit? Odakle najveći promet i koje aktivnosti nisu dale zadovoljavajuće rezultate? Bolje poznavanje korisnika i efekata znači više transakcija. Zato je vredno analizirati informacije koje možemo prikupiti i pratiti rezultate sopstvenog istraživanja. To se može uraditi, na primer, uz pomoć Google AdWords-a i Google analitike. Pomoću Google AdWords-a možete da proverite, na primer, koje ključne reči korisnici najčešće pretražuju. Google analitika će vam pomoći da procenite koje su kampanje profitabilne i kako da planirate nove aktivnosti. Ovo su samo neki načini kako možete povećati prodaju bez smanjenja cena.