Nakon godinu dana karantina i potpune promene u načinu na koji organizujemo okupljanja online promocija postala je naša stvarnost i realnost. Sigurno je da više ne možemo računati na klasična okupljanja i druženja, barem još neko vreme. Zato je jedini način da nastavimo sa promovisanjem proizvoda na drugačiji način. Kada se organizuje promocija onlajn, onda je mnogo toga jednostavnije, ali i drugačije. Morate obratiti pažnju na mnogo stvari i ne zaboravite da su ovde uslovi potpuno drugačiji. Sa druge strane, dobar stručnjak u marketingu može sve napraviti da bude profesionalno i uspešno.
Online promocija mora biti najavljena drugačije nego klasična
S obzirom da nemate mogućnost da uživo kontaktirate sa publikom, morate najavljivati onlajn promociju na potpuno drugačiji način. To znači da stalno morate podsećati publiku na ono što ćete raditi. Za mnoge to je veliki problem i svakako velika briga. Ako ste klasičnu promociju mogli najaviti i okupiti druženjem, ovoga puta na raspolaganju imate malo drugačija sredstva.
- U današnje vreme mnogo toga je drugačije, što zbog koronavirusa, što zbog brzog razvoja tehnologije – bilo je pitanje trenutka kada će promocije u vreme pandemije postati onlajn;
- Online promocija je jeftinija što je za svaku firmu i agenciju velika prednost;
- Svakako je da je ovakav način prezentovanja brži i imate mnogo veću kontrolu nad celim procesom – ali imajte u vidu da ipak morate uključiti čitav tim ljudi koji takođe koštaju i potrebno im je vreme;
- Na ovaj način možete kontaktirati sa udaljenim kolegama čak iz inostranstva što je velika prednost;
- Zahvaljujući tehnologiji možete i snimati ovaj događaj i na taj način ostaviti trag nad ovom promocijom – sve to je korisno i za buduće klijente.
Pozovite ljude mejlom
Svakako ćete na promociju zvati ljude na sve moguće načine i tu su Vam sva sredstva dozvoljena i uobičajena. Ipak, kada se radi o događajima koji se organizuju onlajn, tu je najbolji kontakt mejlom. Ne ustručavajte se da svoje klijente kontaktirate na ovaj način, jer je daleko ličniji. Sigurno je da ćete sa njima razgovarati telefonom i kasnije, ali mejl je ono što čini Vaše klijente povezanim sa Vama. Kasnije će hostese lako napraviti kontakt na samom događaju.
Proširite reklamu
Onlajn promocija ima jednu veliku prednost a to je da se oslanja na tehnologiju. A znamo da danas mnogo toga imamo na raspolaganju. Zato nemojte se ustručavati da svoju promociju reklamirate i najavite svim mogućim kanalima. Pored društvenih mreža koristite i sajtove, blog i sve ono što je u stalnom kontaktu sa Vašim klijentima.
Najavite u svom blogu
Ako već vodite blog onda znate da su Vaši klijenti svakodnevno zainteresovani za nove informacije i tekstove. U tom smislu Vaš blog može najaviti promociju koju ćete držati onlajn. Ipak, ne budite dosadni i monotoni u svom blogu. Napravite tekst koji će objasniti promociju, poruke koje šalje i korist koju će posetioci imati od nje.
Materijal kod online promocija je drugačiji
Iako je kod svake promocije neophodno napraviti pamflete i flajere, ipak je onlajn promocija nešto drugačija. Ovde morate pripremiti i aplikacije i prezentacije, a poželjno je da snimite i film. Sve to traži mnogo više vremena i kreativnosti, a nekada i učestvovanje celog tima u pripremu. Sa druge strane, shvatite to kao izazov i potpuno nov pristup ovom poslu.
Definišite ciljeve kampanje
Kada je u pitanju sama kampanja koju vodite kroz promociju, Vaši klijenti moraju sve vreme imati pred očima njen cilj. Bez obzira da li je u pitanju proizvod, ili usluga, ona mora stalno imati važno mesto. Da biste to postigli, Vi prvi morate stalno imati pred očima cilj svoje kampanje dok se spremate za njeno promovisanje.
Uključite tim
To što pripremate čitav ovaj proces onlajn ne znači da sve morate raditi sami. Šta više, onlajn Vam omogućava da što više ljudi povežete preko interneta. Najbolji način je da napravite zajednički poziv na kojem će svako moći da iznese ideju, baš kao na sastanku uživo. Takođe, neka svako ima svoj zadatak kao što bi imao inače.
Uradite svoje fotografije i snimke
U normalnim situacijama skloni smo da uređujemo sajt i društvene mreže uz pomoć fotografija koje nalazimo na nekim od sajtova za besplatne fotografije. To je opravdano, ali ovoga puta morate biti daleko glasniji. Uložite u svog fotografa i uradite svoje fotografije. Tako dajete celoj promociji autentičnost a klijentu jasno stavljate do znanja da ste profesionalni.
Online promocija je drugačiji događaj
Jasno Vam je da ne možete onlajn promociju napraviti na isti način kao i klasičnu. Sama činjenica da nisu svi ljudi tu oko Vas, da sa njima kontaktirate preko kamere postaje pomalo teška. Ipak, prihvatite ovu okolnost kao nešto novo i pripremite se za sasvim novi način prezentovanja proizvoda. Kao što neki i pretpostavljaju, sve će više biti ovakvih promocija, a na nama je da se na njih naviknemo.
Definišite ključnu reč
Kao što biste radili i u klasičnoj reklami i promociji, potrebno je da jasno definišete ključnu reč ili frazu koju ćete pratiti kroz ovu promociju. Sada je to ipak još važnije, jer imate mnogo toga da kažete na samo jednoj platformi. Zato ne zaboravite da stavite ključnu ideju pred sebe (makar u glavi) dok pripremate promociju, kako ne biste izgubili fokus.
Obezbedite dobru opremu
S obzirom da radite onlajn, nemate mesta za greške i propuste. Znate i sami da morate obezbediti dobru kameru, mikrofon ali i prostor gde će se odvijati snimanje. Napišite upozorenja na vratima kako niko ne bi ometao promociju i obezbedite dovoljno prostora za učesnike.
Spremite se za plan B
Koliko god se dobro spremili, znate i sami da je moguće da se dogod neplanirane okolnosti. Može nestati struja, internet konekcija ili se pokvariti laptop na kome je prezentacija. Spremite se za sve te moguće probleme i za svaki slučaj i plan B ako nešto krene naopako. Tako ćete i Vi biti smireniji jer znate da se ne mogu dogoditi toliko veliki problemi.
Budite vedri i komunikativni
To jeste savet koji bi trebalo da imate pred sobom u svakom slučaju, ali online promocija je potpuno drugačija. Ona podrazumeva neprirodan kontakt na koji mnogi od nas nisu navikli. Zato se spremite da budete komunikativni, da objašnjavate dodatno šta treba i razumete učesnike. Naučite šta je to što onlajn promociju čini drugačijom od klasične i naoružajte se strpljenjem.