Mnogi se pitaju da li online kursevi marketinga imaju smisla i može li se iz njih naučiti dovoljno za rad. Teško je dati odgovor na to pitanje, pogotovo kada znamo da postoji mnogo kurseva na internetu upitnog kvaliteta. Mnogi tvrde da su veliki stručnjaci u marketingu ali u praksi se baš i nisu pokazali tako. Isto tako, mnogi predavači na tim kursevima kurseve su napravili po svome iskustvu, koje može biti potpuno drugačije za nas. Zato je najbolje da se oslonite na prave predavače i stručnjake u marketingu kao što su zaposleni u agenciji perfectstep.
Dobri online kursevi marketinga vrede svaku paru
Kada je u pitanju online kurs, svaki ima svoje dobre i loše strane. Ipak, svi oni su dovoljno dobri nekoj vrsti publike. Ako želite da izaberete dobar kurs, pođite od toga šta zapravo tražite od kursa koji Vama odgovara.
- Cena kursa je od velike važnosti jer može da ukaže da je predavač previše slab ili je precenio sebe;
- Mnogima odgovara komfor koji kurs daje tokom rada od kuće, zbog čega je dobro izabrati ovaj vid nastave;
- Pitanje je da li se svi online kursevi marketinga daju sertifikate koji su priznati u marketingu i kasnije;
- Nekada nije loše i isprobati kurs kako biste videli da li Vam odgovara pa i da naučite koliko marketing utiče na prodaju kozmetičkih preparata;
- Dobra strana kursa je što ga možete učiti svuda – mnogi ga zbog toga i biraju.
Komfor
Nakon više od godinu dana rada od kuće uverili smo se da je rad od kuće daleko komforniji i prijatniji. Iz istog razloga je i učenje na daljinu veoma prijatno svakome ko je imao prilike da ovakvu vrstu edukacije proba. Jasno Vam je da ćete uz ovu nastavu imati mnogo više slobode da kontrolišete rad i učenje. Možete napraviti svoj raspored učenja i raditi u svom ritmu. Sa druge strane, ovaj vid nastave omogućava Vam i da organizujete vreme kada radite testove u slučaju da Vam smeta trema ili nešto slično. Važno je i da naučite zašto se promocija vraća na velika vrata.
Možete učiti svuda
Mada nije baš preporučljivo da sve vidove nastave učite na ovaj način, svakako je lakše ako možete da učite bilo gde. Ako ste od onih koji putuju dugo na posao i sa posla, imate sjajnu priliku da iskoristite to vreme da odslušate neku lekciju ili odgledate video. Ipak, imajte u vidu da ovo nije pravo učenje, već više prikupljanje informacija. Tek kod kuće možete na pravi način pristupiti učenju. Možete naučiti i koliko promocija utiče na prodaju prehrambenih proizvoda.
Radite u svom tempu
Neki vole da uče uveče, pred spavanje, drugi se bude rano kako bi savladali gradivo. Svako ima neki svoj ritam tokom dana, pa se neki teško uklapaju u klasična predavanja. Online kursevi su upravo zbog toga toliko popularni a očigledno je da ih vole i stari i mladi. Birate vreme kada ćete učiti ali i mnogo više. Možete ostaviti sve za kraj, a možete svakoga dana posvetiti učenju neko vreme.
Možete održavati kontakt sa mentorom
Mada na online kursevima marketinga nema klasične nastave, predavači i mentori su uvek dostupni za pitanja i objašnjenja. Upravo je i to jedna od prednosti ove vrste rada, jer možete pitati ono što Vas posebno interesuje onda kada dođete do te oblasti. Sa druge strane, mentor Vam može objasniti i više od onoga što je na kursu, ukoliko primeti da postoji interesovanje za posebnu oblast. Svakako je kontakt sa mentorom lakši i prijatniji za komunikaciju.
Loša strana online kurseva
Postoji mnogo razloga zbog kojih je loše učiti na ovaj način. Rešenje je da se ne oslanjate previše na njih i da potražite dobre škole i uživo. Posebno se to odnosi na situacije kada želite ozbiljno da se bavite ovim poslom.
Bez povratne informacije
Koliko god da dobro uradili test na online kursu, teško ćete razumeti šta nije bilo dobro na tom testu bez pomoći profesora. Povratna informacija je veoma važna u učenju, a ovde upravo ona izostaje. Čak i kada razgovarate sa mentorom, teško da će Vam on pružiti sve informacije o Vašem radu i napretku bez kontakta uživo. Sve to može biti velika prepreka da naučite šta nije dobro ali i da unapredite svoj rad.
Kvalitet kursa
Mada je teško reći kako možemo znati da li je i uživo kurs dobar, kada je u pitanju online nastava skoro pa je nemoguće znati tako nešto. Sve preporuke koje eventualno dobijete o određenom kursu nisu dovoljne da razumete koliko je kurs dobar. Sa druge strane, kursevi imaju mnogo nedostataka koje ne možete videti ako ste sami pred računarom. Nekada se najbolje vidi loš rad nastavnika u interakciji uživo.
Nedostatak komunikacije
Imajte u vidu da je za učenje od velike važnosti da postoji lepo izgrađen odnos između predavača i učenika. U suprotnom mnogo toga nije jednostavno. Jedna od stvari koju svakako morate obezbediti ako ste na online kursu je kontakt sa nastavnikom ili mentorom sa vremena na vreme. Komunikacija će Vam pomoći i da se psihički osetite kao učenik ili student i doživite kurs ozbiljnije nego inače. Upravo je ovo jedan od razloga zašto je onlajn nastava nekim ljudima teška.
Praksa
Mada je onlajn kurs marketinga sjajna prilika da naučite i rad na internetu, zapravo je potrebno i malo veštine da u tome uspete. Nije lako samo teorijski učiti kako funkcioniše internet i onda se pojaviti onlajn i pokazati znanje. Mnogo je važnije imati makar nekakvu praksu, odnosno, priliku da svoje znanje isprobate u stvarnom životu. U ovom slučaju nedostaje upravo praksa i prilika da zaista isprobate znanje u kompanijama.
Poslušajte upozorenja
Nekada nije dovoljno samo da Vam se kaže da je neki kurs dobar ili nije. Potrebno je da imate i savet i poslušate i svoj instinkt.
Raspitajte se o kvalitetu kursa
Nije lako proceniti da li je neki kurs dobar, ali to i ne morate raditi baš uvek sami. U današnje vreme postoji mnogo načina da na mreži istražite i kurs i njegove tvorce. Obično se na društvenim mrežama dele iskustva iz ove oblasti, što može biti dobra polazna tačka za istraživanje. Isto tako, možete istražiti i autore kursa, njihove biografije i poslove koje su radili. Sve to može ukazati na kvalitet njihovog rada i kvalifikacije. Pogledajte šta jeste a šta nije onlajn nastava.
Ne plaćajte previše skupo
Čak i najbolji kursevi na svetu ne koštaju mnogo, verovali ili ne. Autori kurseva znaju da će visokom cenom odbiti potencijalne učenike, naročito kada su u pitanju online kursevi marketinga. Oni imaju previše mana da bi bili plaćeni mnogo. Autori radije podele velike kurseve na manje celine, tako da imaju više polaznika na duži vremenski period. Kurs ne mora biti skup da bi bio kvalitetan, pa nemojte odvajati previše novca za to.