Najveće greške domaćeg marketinga zapravo se često dešavaju i u svetu. Jedna marketinška greška ovih dana može napraviti ili slomiti bilo koji brend. Konkurencija je žestoka i ako se brend ne uskladi (ili se slučajno ne čini) u skladu sa vrednostima kupaca, može doći do velikih posledica. Za prave savete iz oblasti marketinga angažujte agenciju perfectstep.
Najveće greške domaćeg marketinga
Nešto što treba imati na umu je da ovi marketinški neuspesi ne zahtevaju neuspeh nijednog od ovih brendova u celini. Niko od njih ne bi bio toliko poznat da nije imao sjajne marketinške strategije. Ali što ste veći, to su veći rezultati – dobri ili loši. Naučimo od drugih kakve su greške pravili, pa ćemo izbeći svoje greške. Možete promovisati blog i dobiti više čitalaca.
Kendall Jenner Pepsi
Ova duga reklama iz 2017. prati protest u maršu i prikazuje popularnu manekenku Kendal Džener koja gleda i zatim joj se pridružuje. Na kraju, ona odlazi do ispred linije protesta i predaje limenku Pepsija policajcu kao mirnu ponudu. Uzima Pepsi i svi navijaju. Prema Pepsiju, reklama je bila potez za promovisanje globalnog jedinstva, mira i razumevanja, ali je postigla upravo suprotno. Čim je oglas izašao, naišao je na burne reakcije i kritike. Ljudi su smatrali da je oglas neosetljiv i da ga ne sluša. Nadalje, reklama je navodno trivijalizovala pokret Black Lives Matter i učinio da protest izgleda kao zabavna zabava. El Herns, izvršna direktorka Instituta Marša P. Džonson i bivša organizatorka za Black Lives Matter, rekla je da reklama „umanjuje žrtve koje su ljudi u istoriji podnosili koristeći proteste“. „Niko ne nalazi radost od Pepsija na protestu“, rekla je ona. „To jednostavno nije realnost naših života. Ne izgleda tako hrabro preduzeti akciju.“ Bernis King, ćerka Martina Lutera Kinga mlađeg, bila je još jedna od aktivistkinja koja je kritikovala oglas, tvitujući „Kad bi samo tata znao za moć #Pepsija“. Pepsi je u roku od 24 sata povukao oglas iz etera i Jutjuba i izvinio se rekavši da je kompanija „promašila cilj“.
Nikada ne koristite kontroverzne teme ili društvena pitanja za promociju svojih proizvoda ili usluga. Sigurno je da nećete slično upotrebiti kada počne promocija proizvoda za zaštitu od Sunca. Ako želite da iskoristite popularnu temu, istražite kako biste bili sigurni da ne postoji rizik od polarizacije publike i gubitka kupaca. Kako to učiniti kako treba?
- Naučite kako da identifikujete vruće teme pomoću podataka o trendu pretrage.
- Isprobajte društveno slušanje pomoću logičke pretrage.
- Najveće greške domaćeg marketinga je ako ne znate kako da izbegnete marketing bez glasa.
Redizajn logotipa Gapa
U 2010, kultni brend Gap zamenio je svoj 20 godina star logo novim: crni, podebljani font sa plavim kvadratom u gornjem desnom uglu. Prema članku Vaniti Fair-a, to je bio Gap-ov pokušaj da pređe sa „klasičnog, američkog dizajna na moderan, seksi, cool“, ali su ga potrošači odmah odbacili, do te mere da je neko napravio satirični Gap logo na Tviteru… Onda su promenili logo na Fejsbuku, ali ni ovo nije dobro prošlo. Reakcija je bila toliko jaka da se kompanija vratila na svoj stari logo u roku od šest dana. Ljudi vole nove stvari, ali vole i tradiciju, tako da morate uspostaviti ravnotežu.
Ako nameravate da napravite veliku promenu u svom brendiranju, smanjite rizik od negativnog odgovora dobijanjem spoljnih informacija, intervjuisanjem ili anketiranjem klijenata, testiranjem na malom segmentu svoje publike ili formalnim uvodom koji se bavi promenom . I uvek držite svoje najlojalnije klijente na čelu dok donosite odluke. Još uvek je moguće doći do nove publike bez gubljenja srca stare. Da bi vaša publika bila srećna, naučite kako da kreirate ludo tačne ličnosti kupaca. Ako promovišete proizvode za zaštitu kože, naučite stvari koje treba da znate o promociji kozmetike.
Utvrdite troškove unapred
Ako svojim klijentima nudite podsticaj visoke vrednosti, uključite odredbe i uslove da biste zaštitili svoje poslovanje od eksploatacije i uverite se da troškovi podsticaja ne budu (ili neće na kraju) biti veći od koristi za vaše poslovanje. I zapamtite, ne postoji takva stvar kao što je brz novac u poslu! Potrebno je pažljivo planiranje i holistička strategija.
Tvit povodom Dana žena Burger Kinga
Na Međunarodni dan žena 2021. godine, odeljenje Burger Kinga u Velikoj Britaniji objavilo je tvit na Tviteru gde je prvi tvit rekao: „Ženama je mesto u kuhinji“, a zatim su usledila još dva tvita, jedan koji je rekao „Ako žele, naravno“ i drugi koji su najavili svoj novi program stipendiranja kako bi pomogli ženama da steknu diplomu iz kulinarstva i smanjile jaz među polovima u sektoru restorana. Iako je prvi tvit imao za cilj da privuče pažnju, a dva sledeća tvita su bila progresivna, mnogi korisnici Tvitera nikada nisu prešli prvi tvit, što je dovelo do talasa reakcije na naizgled seksističku izjavu. A oni koji su videli sva tri tvita i dalje su to videli kao pokušaj da se oda počast Dana žena.
Svaka platforma društvenih medija funkcioniše drugačije. Ono što funkcioniše na Instagramu, gde korisnik može odmah da vidi širu sliku, možda neće raditi preko Tvitera preko jednog tvita. A ono što izgleda tačno na desktopu moglo bi izgledati potpuno drugačije na mobilnom. Zato testirajte sve pre nego što pritisnete objavljivanje, i kao što je pomenuto u prvom primeru, nemojte koristiti nešto kontroverzno da biste privukli pažnju. Kupci mogu pogrešno protumačiti vaše reči. Zato ih birajte i mudro predstavite.
Naučite neke trikove marketinga
Saznajte šta marketing rasta zaista znači i strategije da to bude ispravno. Koristite jednostavnije načine da promovišete svoje poslovanje — sa ili bez novca. Usredsredite se na maksimiziranje povraćaja ulaganja i uklanjanje curenja u potrošnji.
Audijeva reklama za venčanje
U julu 2017, Audi je emitovao reklamu u kojoj se mlada i mladoženja spremaju da se zavetuju, ali majka mladoženja maršira do oltara i pregleda mladu. Štipa nos, povlači uvo i proverava unutrašnju stranu usta. Par uzdahnu s olakšanjem kada ona klimne glavom, ali majka poslednji put pogleda nevestina grudi, koje ona zabrinuto pokriva rukama. Scena se zatim menja u crveni Audi limuzina koja se vozi ulicama grada dok muški glas kaže „važna odluka mora da se donese pažljivo“. Ideja Audijeve kampanje bila je da promoviše svoje pravilno pregledane polovne automobile, ali to nije bilo tako. Ljudi širom sveta rekli su da ne samo da je objektivizovao žene, već je i smanjio njihovu vrednost na vrednost vozila. Korisnici Tvitera podelili su reklamu uz komentare poput „kako napraviti oglas koji će odbiti potrošače“, korisnici Veibo-a kritikovali su oglas kao „odvratan“, a mnogi su pozvali na bojkot brenda. Audi je saopštio da „duboko žali“ zbog emitovanja reklame i da oglas „ni na koji način ne odgovara vrednostima naše kompanije“. Oglas koji je rađen isključivo za kinesku publiku je povučen. Samo zato što znate poruku iza vašeg oglasa, to ne znači da će svi drugi znati.
Uvek vodite svoj sadržaj od strane različitih grupa ljudi kako biste bili sigurni da je 100% prikladan. I u ovom trenutku se podrazumeva, ali nemojte koristiti kontroverzne ili potencijalno osetljive teme u svojim marketinškim kampanjama. Ako imate i senku sumnje, nemojte rizikovati.
AAirpass kompanije American Airlines
Početkom 1980-ih, American Airlines je prolazio kroz težak period i tražio brze načine da prikupi kapital. Umesto obezbeđivanja bankarskih kredita, kompanija je uvela „AAirpass“ koji je nudio. Za razliku od danas kada kompanije postavljaju ograničenja na ove vrste ponuda da bi se zaštitile od finansijskih gubitaka, AAirpass je zaista bio neograničen i članstvo je trajalo doživotno. Rezultat? American Airlines je počeo da gubi milione dolara svake godine zbog velikog obima letova koje obavljaju vlasnici AAirpass-a. Pokrenuta je istraga da bi se videlo da li postoji način da odustanu od članstva čestog letača, što je dovelo do besa i tužbi. Ukratko, strategija American Airlines-a da brzo zaradi novac se vratila nazad, što je rezultiralo finansijskim gubicima i ljutim kupcima. Na taj način izbegnite najveće greške domaćeg marketinga.