Ako želite da se bavite marketingom, onda morate upoznati marketinške tajne najvećih korporacija. Neke od njih naučili ste tokom svog života i nesvesno, kao kupac. I sami svakodnevno gledate reklame, pa je jasno da razumete način na koji su napravljene. Ipak, iza svake reklame stoji čitavo istraživanje, timovi ljudi i prilagođavanja dok nisu došli do pravog rešenja. Konačno, reklama nikada nije završena, već se stalno menja i usavršava, prilagođava klijentu i postaje drugačija. Agencije kao perfectstep to znaju i svakodnevno ulažu u inovacije i unapređivanje znanja.
Marketinške tajne najvećih korporacija podrazumevaju razumevanje tržišta
Stvar je jednostavna, ako želite da prodate proizvod, morate razumeti kupca. To znači da svakodnevno pratite njegovo ponašanje, promene, interesovanja. Jedino tako možete znati šta žele i kako da im to prodate. Ipak, to ne može da radi jedan čovek, niti je to posao od nekoliko dana. Morate pratiti promene dugoročno i svakoga dana kako biste znali kako da se ponašate.
- Najpre je važno znati da u marketingu rade čitavi timovi ljudi – nikada strategiju ne radi jedan čovek već grupa ljudi u kojoj svako ima svoje mesto;
- Iskustvo je najvažnije za marketing, mada je i praćenje novina važno – zato velike kompanije često u timove stavljaju mlade i iskusne marketare kako bi učili jedni od drugih;
- Marketing se može voditi na više načina – neki od njih podrazumevaju agresivniji pristup, drugi su nežniji prema kupcima ali svakako postoje marketinški trikovi za svačiji džep;
- Velike korporacije znaju da se nikada ne prestaje sa reklamiranjem – čak i velika Koka-kola i dalje reklamira svoje proizvode zbog čega je i dalje u vrhu;
- Marketinške tajne najvećih korporacija obuhvataju i jedan veoma važan savet – reklama se stalno mora menjati i prilagođavati publici.
Timovi za različite namene
Jasno je da korporacije neće nikada dozvoliti jednoj osobi da vodi kampanju. Iako jedna osoba može biti vođa tima i glavni inicijator, on nije jedini u svemu tome. On iza sebe ima tim u kojem svako ima svoje mesto. Neki od njih su zaduženi za analitiku, drugi prate novine i menjaju prema publici. Svako ima svoju odgovornost, pa su greške svedene na minimum. Razume se i to da svako od njih radi prema svom znanju i iskustvu. Oni vode računa da li bolje voditi digitalni vs tradicionalni marketing.
Planiranje
Svaka kampanja polazi od veoma ozbiljnog planiranja i praćenja publike. Ništa u marketingu nije slučajno i preko reda. Veoma je važno pratiti ono što se trenutno dešava i uklopiti se taj pravac. Sa druge strane, marketinški stručnjaci prave i dugoročne planove, koji mogu biti i mesecima unapred.
Istražuju tržište
Ako je već planiranje tako važno, onda je jasno da se ono vrši najpre prema zahtevima tržišta. Postoje stručnjaci kojima je posao upravo to, da prate šta publika, odnosno klijenti i kupci žele. Zato će neki od njih pratiti društvene mreže, posebno grupe koje obeležavaju klijente i prema njima upravljati i svoje kampanje.
Kupci predstavljaju marketinške tajne najvećih korporacija
Tačnije rečeno, kupci su suština marketinga. Poznavanje njegovog načina razmišljanja i želje su suština svake kampanje. Ona mora predstavljati rešenje problema koji kupac ima. Nekada kupac tog problema i nije svestan, ali marketari su tu da mu ukažu na problem i rešenje.
Stalno unapređuju
Kada je neko u marketingu, on zna da tu nema opuštanja. Iako se nekada čini da je sve na samom vrhuncu, da su postavili brend na visoke noge i da im niko ne može ništa, to se već sutradan može urušiti. Zato se u marketingu stalno prilagođavaju i menjaju kampanje prema onome što tržište traži. To je jedini način da ostanu konkurentni na tržištu.
Povezuju sa drugim brendovima
Ovo je jedna od prvih lekcija marketinga, povezivanje sa drugim brendovima. Ako, recimo, proizvodite odeću, onda ćete se povezati sa kompanijom koja proizvodi šminku ili acesoare. Reklamiraćete se zajedno i time doći do većeg broja klijenata. U stvarnosti ovaj proces je daleko složeniji i dolazi nakon detaljnog istraživanja tržišta i kupaca.
Poznaju kupce
Kod brendiranja jedna od veoma važnih stvari je poznavati publiku. Iako je publika tu da kupi naš proizvod nakon što se uverila u njegovu ispravnost, to nije uvek tako lako. Veoma je važno znati da je publika pronicljiva i veoma zahtevna. Morate joj stalno podilaziti i razumeti njene navike, želje i interesovanja. Tek onda joj možete ponuditi ono što joj je zaista potrebno.
Imaju korist za običnog čoveka
Ma šta radili, najpre morate imati korist za običnog čoveka. Veoma je važno znati da bilo koji proizvod da prodajemo, ne smemo izgubiti iz vida ovu činjenicu. Stvari u marketingu deluju i u suprotnom pravcu. Koliko puta ste kupili proizvod koji Vam i nije trebao ali ga je pratila dobra reklama? Odnosno, poverovali ste da Vam upravo taj proizvod rešava sve probleme koje ste imali.
Ideje su marketinške tajne najvećih korporacija
Jedna od lepota ovoga posla je kreativnost. Ne možete raditi uspešno kampanje ako niste makar malo kreativni. Sva istraživanja, kampanje i trud postaju uspešne kada ih „začinite“ pravom pričom, fotografijom ili idejom. U tome je suština prave uspešne kampanje.
Kombinuju više
Nije dovoljno samo napraviti dobru kampanju i strategiju. Dobra marketinška agencija poznaje svoje kupce i vodi računa da im nikada ne bude dosadno. Pravi kupci danas zapravo su lenji. Potrebno je stalno im davati nove sadržaje i objašnjavati zašto su oni za njih dobri. Zato pravi marketinški stručnjaci neće voditi samo jednu kampanju na jedan način. Oni su u stanju da vode mnogo više njih, praveći od svih njih kombinaciju koja dobija.
Dobra priča
Znate i sami da je storytelling u marketingu najvažniji kada prodajete proizvod. U današnje vreme on nije samo blog ili dobar sadržaj na društvenim mrežama. I video može da ispriča priču, isto kao i tekst. Međutim, i tu je neophodno poznavati publiku i davati joj ono što joj je potrebno i što je zanima. Sve dolazi tek nakon dobrog istraživanja i pripreme.
Rešavaju problem
Konačno, proizvod mora kupcu biti predstavljen tako da rešava problem. Da li je taj problem stvaran ili malo uveličan, to je već pitanje marketinga i samog proizvoda. Ali suština mora biti takva da kupac oseti da bez tog proizvoda ne može da živi. Onda ste uspeli da ga ubedite da kupi Vaš proizvod ali i da se i dalje interesuje za inovacije koje mu nudite. To so samo neke marketinške tajne najvećih korporacija. Moramo im verovati, jer su na njima izgradili svoje milione.