Možda je i Vama jasno da promocija utiče na prodaju prehrambenih proizvoda i to i velikoj meri. Ipak, mnogi proizvođači prave grešku misleći da se takvi proizvodi reklamiraju sami za sebe. Još važnije, mnogi misle da se ukusi kupaca ne mogu menjati, pa nema svrhe reklamirati nešto što određena grupa ne voli. To je velika greška i time se gube pravi kupci. Neophodno je da dobro pripremite promociju i angažujete što više profesionalaca da je promovišu. Ako angažujete dobru agenciju kao što je Perfect Step, onda nećete imati problema oko same promocije.
Kako promocija utiče na prodaju prehrambenih proizvoda?
Ima mnogo prednosti ovakve vrste reklamiranja, neki od njih jasni su na prvi pogled. Ne zaboravite da Vam promocije omogućavaju da budete u bliskom kontaktu sa kupcima koji traže dobru i ukusnu hranu. Promocija će Vas približiti njima, tako da im možete iz prve ruke dati sve što je potrebno.
- Kvarljiva roba veliki je problem na promocijama prehrambenih proizvoda – zbog toga ovu promociju morate pripremiti sa potpuno drugačijom pažnjom;
- Prehrambena roba ima veliku konkurenciju – teško ćete privući kupce ako se držite jednostavnih i jednoličnih pristupa u marketingu;
- Promocija utiče na prodaju prehrambenih proizvoda najpre zbog toga što je u kontaktu sa potrošačima, pa im je lako privući i zadržati pažnju – to je jedna od tajni najvećih korporacija;
- Od velike važnosti je obuka promotera – ne zaboravite da ih naučite o sastavu proizvoda i sirovinama;
- Ovo je jedna od najlakših promocija što se tiče posluženja, jer će proizvođač rado dati što više uzoraka za probu
Imaćete više uzoraka hrane
Ako je po nečemu promocija prehrambenih proizvoda dobra, to je da za nju ne manjkaju uzorci. To je dobra ideja za one koje zanimaju marketinški trikovi za svačiji džep. Ako se radi o proizvođaču hrane, onda imate pred sobom najbolji način da privučete klijente. Isto tako, proizvođač može predstaviti svoje proizvode na način koji nije formalan i krut kao inače. Dozvoljeno je da ih aranžira na poseban način ili napravi reklamu kakvu će klijenti pamtiti. A ketering Vam nije potreban, barem ne u istoj meri kao za neku drugu priliku.
Imate širu ciljnu grupu
Ako ima nečeg dobrog u ovoj promociji to je da pokrivate mnogo veću ciljnu grupu nego inače. Većinu prehrambenih proizvoda konzumiraju svi potrošači, ili barem veliki broj. Ono što je Vaš zadatak je da napravite grupe potrošača prema ukusima, tipovima proizvoda i možda interesovanjima. Za sve njih možete napraviti posebni aranžman ili servirati na drugačiji način.
Kontakt sa klijentima je bolji
Ljudi su opušteniji kada su uz hranu. Tako mogu da se bolje druže, komuniciraju, razmene utiske. Hrana zbližava ljude i kada nisu iz iste grupe ili se uopšte ne poznaju. To je Vaša velika prednost, jer praktično pravite veliku grupu korisnika na jednom mestu. Isto tako, hrana Vam omogućava da imate dobru komunikaciju sa klijentima, jer su opušteniji i otvoreniji.
Omogućava raznovrsnost ponude
Jedna od najboljih stvari povezanih sa hranom je da možete napraviti potpuno raznovrsnu ponudu prema svojim klijentima. Iako se radi o jednoj grupi prehrambenih proizvoda, možete ih kombinovati na razne načine. Možete ih kombinovati i sa nečim drugim. Sve to omogućava da i ponuda i sama promocija bude drugačija i zanimljivija.
Kada promocija hrane može poći naopako?
Kao i kod svake promocije i ovde je moguće napraviti velike greške. Čak i ako ste firma sa iskustvom, nekada možete napraviti velike greške u koracima. Kako biste izbegli taj problem, najpre se raspitajte o tome šta Vaša ciljna grupa voli važno je pogoditi njihov ukus ali im i prići na način koji ih ne opterećuje, nenametljivo i sa ukusom.
Morate imati ozbiljnost proizvođača
Promocija poboljšava prodaju prehrambenih proizvoda, ali i tu postoji izvesna doza odgovornosti. Hrana je kvarljiva, a ako se ne servira lepo, potpuno je beskorisna za promocije. Zato je neophodno da pripremite proizvođača za ovaj projekat i objasnite ozbiljnost situacije. Ne brinite za njihovu reakciju, svaki dobar proizvođač znaće da ceni Vašu poruku i savet.
Kvarljivost robe
Ne želimo ni da pomislimo na najgore moguće scenarije kada je u pitanju promocija, ali imajte u vidu da je samonela veoma opasna. Na žalost, ona se javlja u slučajevima kada se sa hranom ne radi dobro. Zato najpre spremite dobro hranu a onda se pobrinite i za zaštitu od kvarenja i visoke temperature. Svi standardi vezani za hranu moraju biti ispunjeni i to bez pogovora.
Edukovane promoterke
Ukoliko imate promoterke koje ne znaju svoj posao dobro i ne poznaju robu koju prodaju, onda ćete biti u velikom problemu. Nemojte prepuštati njima da komuniciraju sa klijentima niti da vode promociju. U ovom slučaju je veoma važno da sarađujete sa agencijom koja zapošljava samo profesionalne promoterke. I čak i tada je važno dobro ih pripremiti za ovu promociju. One moraju znati šta se nudi, šta je sastav hrane i ima li alergena.
Obratite pažnju na sledeća upozorenja
Greške su moguće, ali ih možete izbeći ako slušate ljude sa iskustvom u ovom poslu. Pre svega, pitajte i sami svog proizvođača ali i ciljnu grupu šta žele. Važno je da znate da su svi oni veoma zainteresovani za dobru hranu. Na Vama je da je predstavite na pravi način.
Serviranje
Serviranje hrane je mač sa dve oštrice. Koliko Vam može pomoći, toliko Vam može i potpuno upropastiti ceo događaj. Ne prepuštajte ovaj posao amaterima. Zaposlite dobre kuvare koji imaju iskustva u keteringu. Dobro servirana hrana prosto mami da se proba, čak i ako niste gladni.
Promocija mora biti dobra
Mada hrana govori sama za sebe, to ne znači da je možemo pustiti niz vodu. Konkurencija je veoma velika u proizvodnji hrane. To znači da su Vaši kupci verovatno sve ovo već probali, pa im morate nekako privući pažnju. Svi znaju kakav ukus imaju namirnice koje ste stavili pred njih. Nećete ih impresionirati time. Ipak, možete im taj ukus predstaviti na mnogo bolji način i time prodati proizvod uprkos konkurenciji.
Deklaracija
Kada govorimo o hrani, promocija utiče na prodaju prehrambenih proizvoda, ali to ne sme biti njena jedina namena. Neophodno je da se kupci upute u sastav proizvoda na promociji. Zato služe deklaracije, koje moraju biti detaljne i veoma dobro napisane. Ne zaboravite da ovde imate i problem sa alergenima, emulgatorima i raznim veštačkim aromama i bojama. Mnogi kupci ne kupuju robu koja sadrži neke od njih. Zbog toga je važno da ih uputite u sastav na vreme.