Jasno je da promocija utiče na odabir pića u lokalu, a od Vas zavisi koliko ćete taj uticaj iskoristiti. Dok je za neke važno da im piće pruži osećaj slobode i sigurnosti, nekima piće otklanja nesigurnost. Zato je važno da prilikom promocije predstavite piće u najboljem svetlu, ali tako da svako ima pravi način da to razume. Ne zaboravite da od Vaše promocije ne zavisi samo prodaja, već i kako će klijent prihvatiti određeno piće za sebe. Za više saveta o promocijama, ali i organizaciji pogledajte sajt perfectstep.
Kako promocija utiče na odabir pića u lokalu?
Za mnoge je najvažnije da piće bude ukusno i da gasi žeđ, ali znamo da je ono i više od toga. Pre svega morate naučiti da dobra promocija u potpunosti menja način na koji klijenti gledaju na proizvod. Kada je piće u pitanju, Vi možete značajno promeniti način na koji se ono predstavlja publici.
- Piće je obično sinonim za osvežavajući ukus i mi ga pijemo kako bismo ugasili žeđ – najviše promocija koristi upravo ovaj put za reklamu;
- Moderne reklame moraju biti u svakom detalju posvećene klijentu – a on se ne sme osećati napadnut promocijom što znači da treba naći dobar balans;
- Promocija utiče na odabir pića u lokalu na više načina – ali najpre je važan utisak koji ona ostavlja na klijenta;
- Imajte uvek u vidu kojoj vrsti klijenata se obraćate svojom promocijom – ne zaboravite da je svaki klijent drugačiji i ima drugačija osećanja;
- Na kraju, važan je i utisak koji ostavljate kada pijete određeno piće – a to Vam može najbolje dočarati dobra promocija, zato pogledajte i kako online kursevi marketinga Vam mogu pomoći.
Utisak da ste privlačniji
Kada se piće promoviše na pravi način i sa ciljem da Vas predstavi u boljem svetlu, onda i Vi sami imate drugačiji utisak. Samo piće ne mora da ima poseban efekat, niti da opija više od drugih, ali poruka koju nosi može biti veoma važna. Postoje napici koji su decenijama sinonim za nestašne momke, koji prkose zakonu i pravilima. U tom slučaju i klijenti drugačije dožive promociju i piće naručuju delimično i sa tim osećajem. To su samo neki trikovi iskusnih promotera.
Promoterke
Iako su promoterke na javnim događajima samo jedan od načina da se piće ili bilo koji drugi proizvod promoviše, one mogu biti od velikog značaja. Pored toga što mogu podstaći kupca da se osete posebno privlačnim, one mogu i predstaviti piće u drugom svetlu. Na velikim događajima promoterke služe uzorke pića, što dovodi do toga da budu naročito zanimljive klijentima. Šta god da je razlog, ovo može biti veoma značajno i za Vaš proizvod. U tom slučaju marketing i promocija kozmetičkih preparata imaju koristi.
Zabava
Piće je obično sinonim za dobru zabavu i to ne samo kada se radi o alkoholnom piću. Mnoge vrste pića mogu biti veoma zanimljive za promociju upravo zbog toga što ih klijenti vole i rado naručuju u ovim situacijama. Zato je dobra promocija ona koja piće predstavi u tom svetlu, kao dobar pokretač zabave. Promocije pića obično i budu urađene u ovom smeru.
Prilagođavati klijentima
Svaka promocija ima svoje ciljeve, ali se oni mogu menjati i korigovati. Nećete dobiti željeni rezultat ako se oslonite samo na instinkt i jedno istraživanje. Veoma je važno da pratite reakciju publike i menjate ono što je potrebno. Neka pića zanimljiva su ograničenom krugu ljudi, druga su više za tinejdžere, na primer. Veoma je važno da razumete svoju ciljnu grupu.
Neki detalji mogu biti presudni
Za neke klijente upravo detalji mogu odlučiti da se opredele za određeno piće. Ovo može biti i Vaše oružje kada spremate promociju. Ne zaboravite na sadržaj pića, ali i način na koji se ono predstavlja klijentima, jer sve utiče na prodaju.
Povezuje se sa atmosferom
Mnoga pića i napici povezuju se sa određenom vrstom muzike i atmosferom koju ona prati. Upravo to možete iskoristiti kada pravite promociju pića. Pre svega je važno da napravite takav primer da i Vaši klijenti razumeju kako će se osećati kada konzumiraju ovo piće. Osim toga, piće mora biti i korisno za druženje, odnosno, mora povezivati ljude. Sve to morate predstaviti kroz promociju.
Aludira na sastav
Iako kupcima nije toliko važno šta je u piću koje piju, sastav može biti veoma koristan za Vašu promociju. Ukoliko je u Vašem piću sadržano neko tropsko voće, na primer, onda piće može biti predstavljeno na taj način. Sa druge strane, zdrava pića sa visokom sadržajem voća mogu biti predstavljena kao podrška Vašem telu za održavanje zdravlja.
Flert
Budući da su pića obično sinonim za dobru atmosferu i druženje, lako je zaključiti da od njih očekujemo da nam pomognu i prilikom flerta. U tom slučaju, pića mogu biti od velike važnosti za povezivanje ljudi. Tako treba predstaviti i promociju, koja treba da ima za cilj povezivanje ljudi. Isto tako, možete iskoristiti sastav i ukus pića za povezivanje različitih ljudi.
Mora da se osloni na poznate ukuse
Dobro piće je ono koje na neki način prepoznajemo. Iako volimo da s vremena na vreme promenimo ono što pijemo, nije uvek lako odlučiti se za pravi ukus. Nekada nam je lakše da biramo ono što nam je poznato, pa i promocija mora da ide u tom pravcu. Ukoliko piće podseća na piće iz našeg detinjstva, na primer, lakše ćemo se odlučiti za njega.
Obratite pažnju na upozorenja
Kada je promocija u pitanju, mnogo lako možete napraviti grešku. Vodite računa da se klijentu dopadnete a ne da ga odbijete od svog proizvoda.
Previše napadno
Nekada promocije mogu biti kontraproduktivne, odnosno, doneti više štete nego koristi. Često se dešava, naročito kada su u pitanju promocije pića, da ne želimo da probamo piće koje iskače iz svakog ćoška. Daleko je bolje pratiti želje publike i približiti im baš ono što im treba. Ima mnogo načina da se približite kupcima, a da se oni ne osete ugroženo time.
Birajte promotere od poverenja
Često se poslednjih godina uzimaju poznate ličnosti za promociju pića. Iako to može biti dobar potez, nekada može doneti upravo suprotan efekat. Neophodno je da kada javna ličnost promoviše piće, to ne bude neko u koga publika nema poverenja. Neke poznate ličnosti ne piju alkohol. Osoba mora predstavljati piće na najbolji način i tek onda promocija utiče na odabir pića u lokalu na pravi način.