Veoma je važno da naučite kako zaposlene usmeriti ka kupcima. Dobra usluga korisnicima je kamen temeljac uspešnog poslovanja. Dakle, logično je da svaki poslovni lider želi da njegovi zaposleni pruže najbolju moguću uslugu korisnicima. Da li vaši zaposleni već pružaju odličnu korisničku uslugu svojim klijentima? Ili, postoje oblasti gde im je potrebno malo poliranja? Bez obzira na vaše tačne okolnosti, uvek postoje mogućnosti za poboljšanje. Za dobru saradnju angažujte i profesionalnu agenciju perfectstep.
Kako zaposlene usmeriti ka kupcima?
Davanje vašoj radnoj snazi alata, resursa i inspiracije za pružanje izuzetne korisničke usluge je sigurna strategija koja pomaže da vaši klijenti budu srećni i lojalni. Šta možete da uradite da obučite zaposlene da pruže uslugu koja oduševljava klijente? Pogledajte i kako izgledaju tajne uspešnog e-mail marketinga.
Unajmite osobe koje rešavaju probleme
Dobra usluga korisnicima je u suštini dobro rešavanje problema. Ako želite da pružite dobru uslugu korisnicima, morate da unajmite ljude koji su zainteresovani da pomognu drugima i koji uživaju u rešavanju problema. Uverite se da se opis vašeg posla i pitanja za intervju fokusiraju na karakteristike povezane sa dobrom uslugom za korisnike i kritičkim razmišljanjem. Na ovaj način izbegnite najčešće greške domaćeg marketinga.
Kako pronaći dobre kandidate?
Potražite kandidate koji dobro komuniciraju i slušaju, koji dobro upravljaju svojim vremenom i koji pokazuju empatiju, pažnju i strpljenje. Takođe bi trebalo da imaju sposobnost i interesovanje da nauče o vašem proizvodu ili usluzi ali i da znaju. Vaša kompanija će možda moći dramatično da poboljša svoje ocene usluga za korisnike jednostavnim zapošljavanjem imajući na umu ove veštine. Jedan od načina je i promovisati blog i dobiti više pratilaca.
Osnažite zaposlene da sami rešavaju probleme
Angažovanje onih koji rešavaju probleme vam ne pomaže ako ih ne osnažite da zaista reše probleme koji im se nađu. Svaka kompanija ima pravila, ali pazite da stvorite tako krutu strukturu da vaši zaposleni ne mogu pružiti dobru uslugu.
- Kad god je to moguće, dajte svojim predstavnicima korisničke službe (CSR) slobodu da reše problem klijenta u skladu sa smernicama koje ste kreirali.
- Osnažite ih autoritetom i fleksibilnošću da pronađu kreativna ili alternativna rešenja za probleme kada se pojave, a da ne morate da dobijate saglasnost za svaku sitnicu.
- Ukažite zašto je važno da nauče kako zaposlene usmeriti ka kupcima.
Ograničite slobodu ali do određene granice
Možete ograničiti sve podsticaje na određeni iznos u dolarima, recimo 15-20 dolara, i obavestiti svoje osoblje da će za sve iznad te brojke biti potrebno vaše odobrenje. Nešto poput ovoga može uveliko doprineti tome da klijenti budu zadovoljni, bez povećanja vašeg opterećenja ili osakaćenja budžeta.
Podsticati aktivno slušanje
Aktivno slušanje je možda veština broj jedan neophodna za pružanje dobre usluge klijentima. Naučite svoje zaposlene da dobro slušaju tako što ćete ih podsetiti da puste klijentima da završe svoje rečenice pre nego što odgovore. Svi žele da se osećaju kao da je nekome zaista stalo do njihovog problema i da je tu da im pomogne.
Slušanje nije lako
Slušanje, posebno kada je to nešto što ne želite da čujete, može biti težak posao. Ovo je još tačnije kada imate posla sa nezadovoljnim kupcima. Ali nagrade za dobro slušanje su nemerljive kada je reč o tome da klijenti budu zadovoljni. Naučite zaposlene da shvate da kroz aktivno slušanje imaju jedinstvenu priliku da neprijatne situacije pretvore u pozitivne – za kupca, vašu kompaniju i sopstveni osećaj zadovoljstva. Takođe, naučite kako zaposlene usmeriti ka kupcima na pravi način i slušajte njihove probleme.