Mnogi znaju da postoje influenseri koji reklamiraju proizvode – novo lice marketinga. Ipak, mnogi se pitaju da li su oni baš zaista tako uticajni. Ako znamo da su influenseri sve poznatiji i da zarađuju mnogo, onda je očekivano da oni predstavljaju marketing budućnosti. Pitanje je samo na koji način. Ako želimo da verujemo poznatoj ličnosti kada kupujemo proizvod, pitanje je koliko daleko ide naše poverenje u njih. Pored toga možete angažovati ljude i za druge vrste marketinga u agenciji perfectstep.
Znate da postoje influenseri koji reklamiraju proizvode – novo lice marketinga ali i mnogo vrsta njih
Budući da su influenseri uspeli da uđu u svaku poru društva, jasno je da je njihov uticaj veliki. To je razlog što su oni veoma važni za marketing. Ipak, njih ima više vrsta, jer reklamiraju proizvode iz raznih oblasti. Neke od njih možete videti u kampanjama za turističke agencije, dok drugi reklamiraju proizvode iz domaćinstva.
- Roba koju influenseri koji reklamiraju proizvode – novo lice marketinga reklamiraju moraju biti provereni i bezbedni inače će izgubiti poverenje pratilaca;
- Mnogi influenseri reklamiraju turističke agencije – to je sjajna prilika da putuju ali imajte u vidu da su mnogi počeli tako što su najpre samostalno putovali i tako gradili svoje pratioce;
- Influenseri sarađuju sa više brendova od kojih su neki bogatiji a neki i nisu – ali oni mogu učestvovati u izgradnji brenda u budućnosti- to je sigurno jedan od 5 marketinških trikova za bolju prodaju;
- Jedna od stvari koje oni moraju imati su pratioci – mnogi od njih daju svoje poverenje brendu zahvaljujući preporuci influensera;
- Neki od influensera svakodnevno reklamiraju proizvode što znači da moraju stalno unapređivati svoj blog ili medij kroz koji rade.
Mikromarketing
Ova vrsta marketinga zvanično se zove mikromarketing jer obuhvata malu grupu ljudi. Ipak, to nije mali posao niti mala reklama. Šta više, mnogi smatraju da influenseri rade mnogo više nego veliki brendovi. Jedina razlika je što rade ciljano za svoju publiku. Pogledajte i kako izgleda online promocija – male tajne velikih majstora.
Reklamiraju širok spektar proizvoda
Jedna od najvažnijih stvari kod reklamiranja uz pomoć influensera je da može da se reklamira širok spektar proizvoda. To znači da se može reklamirati sve, od nameštaja, preko kozmetičkih usluga. Drugim rečima, nema prepreka za ovu vrstu marketinga. Ovi influenseri prihvataju da reklamiraju sve na svojim kanalima, ali bez pravljenja konkurencije.
Brend ambasadori
Postoje influenseri koji se vežu samo za jedan brend. Oni reklamiraju samo taj proizvod i samo to ime. Većinom veliki brendovi traže uticajne influensere i plaćaju na neki određeni period da ih reklamiraju. U tom slučaju oni ne mogu prihvatati druge brendove da reklamiraju, ali rade ono što su i inače na svojim kanalima.
Blog
Jedan od prvih načina na koji su se gradili influenseri je bio preko bloga. Mnogi blogeri počeli su tako što su najpre pisali uticajne blogove koji su okupljali veliki broj pratilaca. Nakon toga su mogli da im predstave nove proizvode, opišu njihovo dejstvo i uticaj i tako reklamiraju proizvod.
Visoko specijalizovani influenseri
U situacijama kada se moraju reklamirati proizvodi koji su specifični i mogu ih predstavljati samo stručnjaci, influenseri mogu biti samo oni koji se razumeju. Ovo su obično stručnjaci za IT ili kozmetičke ili medicinske usluge. Tada oni imaju mnogo veću odgovornost, a samim tim i veći uticaj.
Kako rade influenseri koji reklamiraju proizvode – novo lice marketinga?
Jedna od stvari koje ljudi teško razumeju je kako influenser uopšte radi u marketingu. Šta je potrebno da bi neko postao uticajan? Teško je dati precizan odgovor. Većina počinje tako što gradi svoje ime na nekoj od platformi. Bilo da su u pitanju blogeri ili jutjuberi, oni stvaraju svoju grupu pratilaca koji imaju poverenje u njih. Nakon toga mogu preporučivati proizvode drugima.
Oni biraju usku nišu
Jedna od veoma važnih stvari kod ovakve vrste marketinga je da oni koji reklamiraju moraju dobro poznavati ovu oblast. To znači da ne mogu samo predstavljati proizvod i reći da je dobar za upotrebu. Daleko veće poverenje stiču zahvaljujući znanju i usavršavanju. U tom slučaju je najbolje da se opredele za jednu oblast (nišu) i tu grade listu pratilaca.
Isplativo
Čak 80% marketara tvrde da je saradnja sa influenserima isplativa. Ipak, neophodno je ispuniti određene uslove za to. Najpre je potrebno pronaći zaista uticajne influensere i one koji imaju poverenja. Sa druge strane, oni moraju ozbiljno i odgovorno prihvatiti ovaj posao.
Birajte kanal na kojem radite
Kao što biste i inače u marketingu radili i ovde morate najpre poznavati svoju ciljnu publiku. To znači da morate birati kanal na kojem unajmljujete influensere. Budući da ima mnogo kanala koji ujedno i reklamiraju proizvod, to može biti veoma zahtevno. Nije isto reklamirati se na TikToku i Twitteru. I jedan i drugi nude ogroman potencijal, a opet mogu biti potpuno beskorisni ako ne odaberete dobro.
Influenseri koji reklamiraju proizvode – novo lice marketinga sarađuju sa brojnim brendovima
Najbolji način da influenseri steknu pratioce i reklamiraju proizvod je da i sami poboljšavaju saradnju sa ljudima. Veoma je važno imati poverenja u saradnika, ali u isto vreme pratiti njegov razvoj. Ako se pažljivo prati statistika, onda se može lakše poboljšavati usluga. Za influensera zarada ne sme biti jedino što ih interesuje. I tu, kao i u svakom drugom poslu, najvažnije je poverenje.
Pravite reklamu prema kanalu
Kao što je vrsta kanala važna za Vašu reklamu i sama reklama mora biti prilagođena kanalu. Nije isto snimiti video za Youtube i za TikTok. Isto tako, za jednu vrstu publike pogodniji su kraći sadržaji, dok druga vrsta traži duže i detaljnije opise. Svakako je neophodno istražiti ciljnu grupu i onda napraviti najbolji pristup. Pogledajte i kako je porasla popularnost TikToka u poslednjih godinu dana.
Važna je statistika
Rad sa influenserima specifičan je iz mnogo razloga, ali imajte u vidu da je zapravo jednak sa svim ostalim vrstama marketinga. Na kraju, sve se svodi na poznavanje tržišta i ciljne grupe. To znači da reklamiranje polazi od istraživanja i anketiranja. Zato ako su Vam važni influenseri koji reklamiraju proizvode – novo lice marketinga, najpre krenite od toga kome se oni predstavljaju. Na taj način imaćete strategiju i svoje pratioce pre nego što krene kampanja. Jedino tako možete napraviti dobru reklamu i marketing koji daje rezultate.