Kada je u pitanju takmičenje digitalni vs tradicionalni marketing onda je dilema velika. Teško je reći koji od ova dva su bolji. Takođe je teško definisati kada prestaje jedan a počinje drugi. Svi znamo da se oni preklapaju, pa se elementi starog marketinga koriste i u novom. Sa pojavom društvenih mreža i interneta stvari su postale drugačije, pa je i način na koji se reklamiraju proizvodi postao drugačiji. Sve u svemu, razlika postoji, a o kvalitetu odlučuju klijenti i publika. Agencija perfectstep vodi računa da primenjuje trendove u marketingu ali i da se drži tradicije tamo gde je potrebno.
Kada pobeđuje digitalni marketing u trci digitalni vs tradicionalni marketing?
Iako je digitalni marketing stariji i prema tome, ima dugogodišnje iskustvo, teško je reći da je bolji. Pre možemo reći da je pristup drugačiji, ali suština je ista. Cilj je privući publiku i dati im rešenje za problem koji imaju. Sve ostalo je forma koja se menja i prilagođava novom vremenu. Ako želite da imate dobar marketing, najpre treba ispitati publiku.
- Kada birate da li je bolji digitalni vs tradicionalni marketing ne zaboravite da su oba dobra i privlačna – razlika je samo u medijumu koji se koristi;
- Priprema za obe vrste zapravo je potpuno ista – razlika je samo u publici kojoj želite da priđete;
- Marketari znaju da je za pripremu dobre reklame najvažnije znanje kojim se služe – u tom smislu ne zaboravite da je edukacija ključ za dobru reklamu;
- Publika kojoj se reklama servira zapravo je najvažniji faktor i najpre treba razumeti nju – šta ona želi, kakav medijum koristi;
- Najbolji u ovom poslu znaju da u svemu treba pronaći meru i naizmenično kombinovati različite metode i pojmove.
Kroz mreže i internet
Ono što Vam iskoči kao pop up reklama kada gledate Youtube video, to je digitalni marketing. Svi ti prozori, baneri i iskačuće reklame osnova su digitalnog marketinga. To znači da je on prilično iritantan ako se uradi loše i „napada“ korisnika. Kako biste izbegli nezadovoljstvo klijenata, morate biti pravi majstor u poslu.
Koristi Vašu povezanost sa mrežama
Prosečan korisnik društvenih mreža koristi je i više sati u toku dana. To je zaista mnogo vremena, pa je logično da su marketari tu prvo prepoznali potencijal. Sve to smo i sami primetili. Ako smo se na nekom tekstu zadržali duže ili pratili neke stranice i osobe, mreža nam to nudi kao reklamu ubuduće. Svakako da i mi sami utičemo na to onim što pratimo i čitamo.
Lak za razumevanje
Iako korisnici ovog marketinga provode mnogo vremena na društvenim mrežama, privući njihovu pažnju nije tako lako. Mnogi od njih svakoga trenutka zatvaraju iskačuće prozore ili skroluju preko reklama koje ih ne zanimaju. Zato ovaj marketing mora biti jednostavan i lak za korišćenje, a mora se i lako pamtiti. Ovo nije prostor za komplikovane i duge reklame koje niko ne razume.
Lako se prati efekat na publiku
Zahvaljujući softverima i alatima lako je pratiti zainteresovanost publike za ovaj sadržaj. To zapravo olakšava posao radnicima u marketingu, jer oni mogu da na licu mesta vide koliko je njihova reklama popularna. Sa druge strane, može se u hodu menjati sve ono što mislimo da je loše prošlo kod publike, što dodatno poboljšava efekat.
Lako se povezuje sa publikom
Mada su reklame na internetu često sinonim za dosadne sadržaje koji samo ometaju ono što trenutno čitamo, to je zapravo varka. Mnogo toga što čitamo se interesovanjem na internetu zapravo je takođe reklama. Razlika je samo u načinu i kvalitetu tog sadržaja. Upravo je to i prednost ove vrste reklamiranja, jer ostvaruje mnogo bolju interakciju sa publikom i odmah pokazuje rezultat. Ako uzmemo u obzir da se radi o publici koja i inače provodi mnogo vremena na mrežama, jasno je da je ovaj marketing daleko lakši za rad.
Tradicionalni je još uvek ponekad bolji ako se pitamo digitalni vs tradicionalni marketing
Imajte u vidu da je tradicionalni marketing još uvek najbolji način da se dopadnete publici i rešite sve probleme koje imaju. Ne zaboravimo da marketing postoji vekovima, a da se menjao kako se menjalo tržište. To znači da još uvek možemo koristiti načela marketinga koje su koristili i marketari decenijama pre nas. Suština se nije promenila.
Štampani mediji
Pod tradicionalnim marketingom podrazumevamo sve ono što se nalazi u štampanim medijima. To su novine, ali i flajeri, posteri, plakati i slično. Iako nam se čini da ovakve vrste reklama odavno nemaju publiku, mnogo grešimo u tome. Publika je ta koja odlučuje šta je još uvek popularno a šta ne.
I danas su poznati neki dobri primeri
Dobra reklama uvek je dobra reklama. Dobar poster na društvenim mrežama bio bi dobar i kao plakat na banderi. Razlika je samo u mediju koji je prenosi. To znači da one reklame koje su i nekada privlačile pažnju, kao i princip na kome su počivale nije prestao da postoji. Naprotiv, mnogo toga današnji marketinški stručnjaci koriste iz doba kada je marketing tek počeo da se razvija.
Zanimljiviji od internet reklama
Konačno, ne možemo zanemariti i činjenicu da su pop up prozori i sve ono što prati digitalni marketing uglavnom iritantni za publiku. Zato mnogi i misle da je to loš vid reklame. Tradicionalni, sa druge strane, nije imao tih mogućnosti, već se zadržavao na mestima gde je mogao da se upotrebljava, kao što su novine. Za svaki slučaj, naučite kako blokirati reklame na telefonu i pratite ono što Vas interesuje.
Presuda u borbi digitalni vs tradicionalni marketing
Kao i u svakom sukobu mišljenja i pristupa, tako je i ovde teško reći koji od ova dva pobeđuju. Dok je sa jedne strane lakše reći da digitalni marketing pobeđuje jer prati novine, tradicionalni ima svoje prednosti. Svakako da oni koji se bave marketingom neće odbaciti stara načela i tradiciju kada prave reklamu za proizvode danas.
Tradicionalni se provlači kroz digitalni
Ne zaboravite da su stari marketari postavili osnove današnjeg marketinga. Sviđalo se to nama ili ne, današnji digitalni marketing počiva na onome što su oni ostavili. Suština se ne menja, čak i kada je pristup i medij potpuno drugačiji. Zato je teško reći ko pobeđuje.
Pronaći balans
Ako već znamo da su oba marketinga prisutna u današnjem marketingu, onda je teško doneti konačnu presudu. Digitalni vs tradicionalni marketing nije borba niti trka, već presuda ko dominira u određenom trenutku. Na nama je da pronađemo pravu meru i odredimo šta je bolje za datu publiku.