Svet elektronske trgovine je sve konkurentniji pa Vas moraju zanimati top trendovi u internet trgovini. Da biste ostali ispred konkurencije, trendove je potrebno stalno pratiti. Bez obzira na to koliko je sada vaša prodavnica e-trgovine zrela, ako ne budete u toku sa trendovima e-trgovine, rizikujete da drastično zaostanete. Morate nastaviti da gledate unapred da biste osigurali budući uspeh. Dok gledamo unapred u 2023. godinu, morate znati ove trendove da biste ih iskoristili. Zato je toliko važno da se trendovi e-trgovine analiziraju i usvajaju na vreme. Na taj način možete unaprediti svoj brend e-trgovine i ostati ispred konkurencije. Takođe, sarađujte sa pravim agencijama, poput perfectstep.
Top trendovi u internet trgovini
Da li se pitate kako izgleda budućnost e-trgovine? Da li želite da istražite koji će trendovi oblikovati vaše korisničko iskustvo? Evo najvećih trendova e-trgovine za 2023. na koje morate da pazite.
Potrošači pritiskaju papučicu gasa prilikom kupovine na mreži
Prodaja e-trgovine stalno raste i to sa dobrim razlogom. Kupovina na mreži je jedna od najpopularnijih onlajn aktivnosti. Predviđa se da će globalna prodaja e-trgovine porasti za 12,2% u odnosu na prethodnu godinu, na 6,3 biliona dolara u 2023, prema eMarketeru. Zato je važno da naučite tajne uspešnog e-mail marketinga.
Onlajn prodaja raste i dalje
Očekuje se da će onlajn prodaja nastaviti da raste i dostići 8,1 bilion dolara do 2026. — oko 55,8% više od ukupne prodaje e-trgovine u 2021. Iako je onlajn kupovina jedna od najpopularnijih onlajn aktivnosti, njena upotreba varira u zavisnosti od regiona. Sa sve većom popularnošću prodavnica e-trgovine, sve veći broj ljudi se okreće kupovini na mreži. Potrudite se da izbegnete najveće greške domaćeg marketinga.
Kako objasniti ovaj porast prodaje?
Ovo povećanje onlajn kupovine može se pripisati brojnim faktorima. Jedan od glavnih je verovatno nivo udobnosti koji se pruža onlajn kupcima.Takođe postoji povećanje poverenja koje kupci na mreži imaju kada kupuju onlajn, kao i poboljšano iskustvo na veb lokaciji. U jednom trenutku, ljudi su oklevali da kupuju stvari na mreži, ali to više nije slučaj. Veb lokacije su takođe postale mnogo prilagođenije korisnicima. Uz svu udobnost koja se pruža, ne čudi što rast onlajn prodaje postaje nezaustavljiv.
Elektronska trgovina dalje jača na digitalno zrelim tržištima
Neosporno je da je jedan od najvećih uticaja – ako ne i najveći – na trendove e-trgovine poslednjih godina pandemija COVID-19. Top trendovi u internet trgovini upravo najviše zavise od ove pandemije i karantina. Važno je da naučite kako promovisati blog i dobiti više čitalaca.
Karantin je uticao na povećanu onlajn prodaju
S obzirom da vlade širom sveta zatvaraju prodavnice i uvode blokade kako bi ograničile društveno kretanje mesecima zaredom u pokušaju da se bore protiv koronavirusa, sve više ljudi je pribeglo kupovini na mreži za kupovinu artikala.
Ipak, ne nadajte se previše
Stručnjaci predviđaju da uticaj koronavirusa neće biti samo kratkoročni podsticaj e-trgovini, već i onaj koji će ostati tu, čak i nakon COVID-19. To je zato što će ljudi biti zadovoljni udobnošću i pogodnostima koje nudi i prednostima beskontaktnog plaćanja, što će verovatno izazvati trajnu promenu ponašanja ka digitalnoj kupovini.
Neke industrije će biti u porastu
U stvari, analitičari tržišta kažu da će industrija elektronske trgovine biti najveći korisnik pandemije koronavirusa. Očekuje se da će globalne stope penetracije, koje su trenutno na 22%, porasti na 27% do 2026. godine. Analitičari čak očekuju da će se usvajanje e-trgovine povećati u zemljama u kojima je onlajn kupovina već prilično rasprostranjena. U SAD, stopa penetracije e-trgovine će porasti sa trenutnih 23% na 31% do 2026.
Mobilna kupovina ubrzava
Rast mobilne trgovine je posebno vredan pažnje. U 2021. ukupna prodaja ostvarena putem mobilnih uređaja iznosila je 359,32 milijarde dolara. Očekuje se da će se ova cifra više nego udvostručiti, dostići 728,8 milijardi dolara i činiti skoro 44% maloprodajne e-trgovine u SAD do 2025. Ove brojke se ne mogu zanemariti. Poboljšanje iskustva e-trgovine za mobilne klijente može biti ogromna prilika za preduzeća.
Kako mobilni telefoni utiču na prodaju?
Rast e-trgovine je delimično vođen povećanjem upotrebe mobilnih uređaja. To je zato što potrošači ne kupuju samo na mreži, već koriste i svoje mobilne uređaje da pretražuju ili istražuju pre nego što se odluče za kupovinu. Kako se povećava poverenje u kupovinu na mreži, potrošači počinju da se osećaju ugodnije da kupuju na mobilnim uređajima nego ikada ranije. Ovo se posebno odnosi na milenijale i potrošače generacije Z, koji su odrasli okruženi računarima i internetom.
Generacija Z utiče na prodaju, takođe
Ove generacije takođe imaju veću verovatnoću da kupuju onlajn koristeći svoje mobilne uređaje u poređenju sa starijim generacijama. Sa sve više i više sajtova koji su sada optimizovani za upotrebu na mobilnim uređajima, uverite se da ne samo vaša veb lokacija već i vaša onlajn prodavnica budu optimizovani i za mobilne uređaje. Čineći ovo, e-trgovinu činite jednostavnijom i pristupačnijom za veću publiku.
Mladi potrošači menjaju poslovni pejzaž
Poslednjih godina primetan je prelazak na kupovinu na mreži kod potrošača svih uzrasta. Međutim, postoji jedna posebna grupa koja sve više kupuje stvari na internetu: mladi potrošači. Rezultati istraživanja pokazuju da dva od tri (80%) mladih potrošača starosti od 25 do 40 godina većinu svoje kupovine obavljaju na mreži.
Onlajn kupovina utiče na štednju
Štednja novca i pronalaženje ponuda bili su ključni razlog za onlajn kupovinu mladih potrošača, ali oni takođe cene nesmetan proces plaćanja i preporuke za proizvode koje daju preduzeća. Uz to, u budućnosti, kao vlasnik preduzeća za e-trgovinu, trebalo bi da ciljate na mlađu generaciju kako biste povećali svoj prodajni potencijal. Da biste to uradili, razmislite o povećanju marketinških napora na društvenim medijima. Više od polovine mladih potrošača koji kupuju od nezavisnih brendova otkriva ih putem društvenih medija — više nego bilo koja druga starosna grupa.
Razvojna uloga društvenih medija u e-trgovini
Broj društvenih kupaca takođe se brzo povećava. Sa uvođenjem dugmeta Kupi na Facebook i Instagram Checkout, društveni mediji igraju značajnu ulogu u svetu e-trgovine. Društveni mediji su promenili način na koji živimo svakodnevni život, uključujući i način na koji kupujemo stvari. Ovo je odlična prilika da brendovi počnu da razmišljaju o tome kako da poboljšaju svoju poziciju na društvenim medijima, što je odlična platforma za otkrivanje brendova.
- S obzirom da potrošači provode više vremena na različitim vrstama društvenih medija, preduzeća za e-trgovinu mogu dobiti pomoć od Instagram uticajnih ljudi kako bi povećali svoje šanse da ih ciljna publika otkrije.
- Pored toga, sa platformama kao što je Shopifi, preduzeća mogu lako da povežu svoje prodavnice e-trgovine sa sajtovima društvenih medija tako da ljudi mogu da kupuju od njih direktno preko društvenih medija.
- Instagram i Facebook, na primer, stalno ažuriraju svoje funkcije kako bi zadovoljili potrebe kupaca na mreži, što utiče na to ko su top trendovi u internet trgovini.
Neke platforme poznatije su od drugih
I ko može da zaboravi TikTok – najnoviji i rastući rejv u svetu društvenih medija koji je ne samo ušao u srca tinejdžera već i širom Holivuda? Aplikacija za deljenje videa radi na ugrađivanju elemenata e-trgovine, a jedan od njenih poslednjih napora uključuje oglase za kupovinu. Ovi oglasi će pomoći brendovima da dosegnu TikTok publiku za koju postoji najveća verovatnoća da će ostvariti konverziju uz potpuno automatizovane oglase i pametnije, naprednije ciljanje. Štaviše, TikTok ima i druge funkcije trgovine koje omogućavaju vlasnicima prodavnica da prodaju direktno u aplikaciji.
Naučite da koristite ove platforme
Ove platforme društvenih medija deluju kao kanali za inspiraciju i omogućavaju brendovima da budu otkriveni dok ljudi skroluju kroz njihove fidove. Kako društveni mediji nastavljaju da postaju redovan deo našeg svakodnevnog života, njihova moć da utiče na trendove e-trgovine će se samo povećavati. Zato brendovi moraju da usvoje pristup fokusiran na kupovinu svojoj strategiji društvenih medija. Top trendovi u internet trgovini upravo najviše zavise od njih.