Trendovi u promocijama za 2022 neće biti tako raznovrsni niti neobični kako bismo možda mogli pomisliti. Ako je nešto sigurno u marketingu to je da su klijenti na prvom mestu i da na nas utiče sve ono što utiče na njih. A ono što je uticalo na sve nas u protekle dve godine svakako je pandemija i sve što je donela sa sobom. Zbog toga će fokus marketara u ovoj godini biti na tome i osećanjima koja je ona proizvela. Ipak, dobre promocije sa promoterkama neće nikada izaći iz mode, a njih možete pronaći na sajtu perfectstep.
Promene u onlajn kupovini
Ako je nešto sazrelo u protekle dve godine to je onlajn kupovina. Skoro pa je nemoguće prodavati ništa ako nemate i sajt. Neki su prepoznali ovaj trend i veoma brzo promenili svoje poslovanje. Pogledajte kako će se stvari menjati ove godine.
- Ako će nešto biti sigurno u ovoj godini to je promenljivost i pristupa i metoda promocije proizvoda;
- Kao prodavac morate pratiti sve promene i saznati koji su trendovi u promocijama za 2022 kako biste postali konkurentni;
- Od velikog je značaja i aktuelna situacija a posebno sve što se dešavalo u prethodne dve godine;
- Veliki značaj svakako će se davati kontaktu sa klijentima koji će sada morati da budu naš prvi zadatak što je i jedan od saveta za male biznise od marketinških stručnjaka;
- Najpre se dobro raspitajte koju se želje i interesovanja klijenata ali i njihovi strahovi kako biste mogli da im ponudite ono što traže.
Dugoročnija saradnja sa influencerima
I do sada se veliki deo promocija oslanjao na influensere i saradnju sa njima i to je jedna od vrste i strategija promocije u marketingu. Međutim, do sada se uglavnom sarađivalo sa onima koji su trenutno aktuelni i to dok traje aktuelnost. Ipak, sada je akcenat na stalnosti i stabilnosti. Traže se oni koji su duže vreme na mrežama i koji nisu menjali svoj pristup često. Isto tako, očekuje se i da kompanije sklapaju dugoročne ugovore sa njima.
Razne verzije e-prodaje
Sigurno je da nas je pandemija promenila u navikama u kupovini. Teško da ima nekoga ko nije ništa do sada kupio onlajn. Nakon što su prodavci isprobali sve moguće verzije ovog načina prodaje, sada smo došli do toga da se one usavršavaju. Jedna od stvari je i promena platformi ali i potpuno novi pristupi klijentima. Cilj je da se olakša kupovina i izbor, ali i poboljša komunikacija sa klijentima. Tako lakše možete objasniti klijentu kako da Vam šminka ostane netaknuta na kiši i vetru.
Investiranje u komunikaciju sa klijentom
Nakon što smo komunicirali sa nevidljivim sagovornicima preko društvenih mreža, došao je red i da se ovaj vid rada poboljša. Pandemija nas je naučila da možemo napraviti čitav sastanak onlajn i sarađivati sa ljudima čak i ako ih nikada nismo videli. Ovo je odličan način i da naučimo kako da se organizujemo, ali i približimo klijentima. Važno je da oni mogu da dođu do nas kada god žele.
Mediji
Ovoga puta u marketing sve više se uključuju i mediji. Ipak, nisu to više reklame ili džinglovi na radiju. Poslednjih godina podkast postaje sve popularniji među ljudima i klijentima i sve više publike voli ovaj vid komunikacije. Odlična je stvar kada možete na taj način da doprete do klijenta. Dovoljno je da imate slušanu emisiju sa savetima ili još bolje, dovedete u emisiju poznate ličnosti.
Pandemija će uticati na prodaju
Teško je posmatrati bilo šta oko nas a da ne uzmemo u obzir i pandemiju. Ona je uticala i na klijente pa se i mi moramo menjati u skladu sa tim.
Prihvatite promene u ponašanju publike
Jedna od stvari koja je sigurno drugačija nakon pandemije to je da su ljudi postali osetljiviji i da se boje neizvesnosti. Sa razlogom su skeptični prema svemu što im se predstavlja i u svemu traže stabilnost i sigurnost. Kao marketing stručnjak morate prihvatiti ove promene i ponašati se u skladu sa tim. Publika i kupci više nisu isti i to je promena koja će pratiti i prodaju.
Više uživo sastanaka
Već smo rekli da smo tokom pandemije naučili odlične stvari i sigurno je da smo svašta uspeli da uradimo onlajn. Ne samo da smo držali sastanke, već smo i vežbali jogu ili učili da sviramo. Ipak, došlo je vreme da se ljudi ponovo druže i sastaju. Upravo u tom pravcu bi trebalo da ide i marketing. Pratite kako klijenti razmišljaju i vratite stare dobre promocije i žurke. Naravno, u skladu sa kovid merama.
Više opcija za pronalaženje klijenata
Kada govorimo o klijentima i onome što oni predstavljaju našoj kompaniji, uvek zaboravljamo da mi dolazimo njima a ne oni nama. Zbog toga se moramo dobro naučiti kako da ih pronađemo i približimo svom brendu. Ipak i opcija ima mnogo. Sada možete istraživati i društvene mreže ali i podkaste i razne druge platforme i osluškivati šta Vašoj publici zaista treba. Srećom, sve je više mogućnosti za to poslednjih godina.
Morate biti kreativniji
Stručnjaci u marketingu kažu da se početkom ove godine oseća velika kriza u marketingu. Razlog je verovatno i nedostatak ideja i apatija zbog koje smo izgubili želju da nešto promenimo. Sada će se tražiti upravo takva lica, novi ljudi koji će biti kreativni i energični i doneti nove ideje u svet marketinga. Sve staro biće dosadno i već viđeno, potrebno je doneti sasvim nove stvari i isprobavati ih u praksi.
Trendovi u promocijama za 2022 i alati
Jedna od stvari koja će se svakako menjati i unaprediti je način komunikacije. Za to je potrebno usvojiti i nove alate koji će obeležiti ovu godinu.
Bolja komunikacija u internet prodaji
Kada govorimo o onlajn prodaji uvek nam je najvažnije da kupovina i plaćanje bude pojednostavljeno i sigurno. Zaboravljamo da klijent ne samo da želi da kupi proizvod, već dobije i savet i ljubaznost. Kao što će i u kupovini uživo najpre birati prodavnice u kojima je bio uslužen od strane prijatnih i ljubaznih prodavaca, tako je i u onlajn kupovini. Drugim rečima, morate popraviti onlajn servis koji će uvek biti na raspolaganju kupcima.
Onlajn alati
Sve više će se prodaja prebacivati na onlajn prodaju, što sa sobom povlači i bolje investicije u prodajne alate. U ovom slučaju će oni biti sve više virtuelni i nudiće potpuno istu uslugu ali onlajn. Ovo znači da ćemo u ovoj godini sve više razgovarati sa automatima i robotima koji će nam predstavljati proizvod u 3D tehnologiji i virtuelnoj realnosti. Moramo prihvatiti da će trendovi u promocijama za 2022. najpre promeniti naš pogled na stvarnost.