Možda se plašite da li marketing i promocija utiče na prodaju kozmetičkih preparata ili je to samo prazna priča. Ako niste skloni pravljenju promocija onda možda i mislite da ćete time samo odvratiti klijente od svog proizvoda ili gubiti dragoceno vreme. Ipak, budući da prodajete proizvod koji klijenti koriste kao deo lične higijene, onda morate napraviti pristup tako da steknu poverenje u Vas. Za profesionalnu organizaciju promocija dođite u agenciju perfectstep i saznajte sve što Vas zanima.
Estetika je veoma važna
Prodaja jeste delimično i fino upakovan proizvod, a kada je kozmetika u pitanju to je još i važnije. Osim toga, estetski deo je važan, jer skreće pažnju na proizvod, naročito kada znamo da je konkurencija veoma velika.
- Važno je da iskoristite promociju na pravi način a to je da prenesete znanje i iskustva o preparatima – na isti način promocija utiče i na prodaju prehrambenih proizvoda;
- Ovo je dobra prilika da dođete u kontakt sa svim klijentima, pa nemojte oklevati da napravite atmosferu koja će im biti prijatna;
- Možda nije prilika za to ali promocija može pokazati i cene proizvoda, tako da klijent ima uvid u ono što predstavljate;
- Marketing i promocija utiče na prodaju kozmetičkih preparata ali može učiniti i više – može klijentima pokazati i sastav proizvoda i kako deluju;
- Za mnoge klijente važna je efikasnost proizvoda odnosno kako oni izgledaju kada ih koriste klijenti, pa prikažite i to na promocijama.
Klijenti vole komunikaciju
Ako želite da znate najveće marketinške tajne velikih korporacija, krenite od komunikacije. Budući da na tržištu ima mnogo kozmetičkih preparata i u velikom rasponu cena, morate biti zaista kreativni da privučete pažnju klijenata. Promocije Vam u tome mogu pomoći. Najbolje možete iskoristiti priliku da pakovanjem, ali i pristupom klijentu napravite dobru reklamu za svoj proizvod. Takođe, možete privući pažnju dobrom komunikacijom i pristupom koji će omogućiti veće poverenje između proizvođača i klijenta.
Spremite uzorke
Kozmetika je specifična po tome što morate imati dobar pristup i reklamu ali to neće biti dovoljno. Klijenti vole da mogu da probaju proizvod i uvere se da im odgovara. U tome Vam mogu pomoći uzorci, jer ih možete deliti velikom broju potencijalnih kupaca. Spremite i lepa ukrasna pakovanja ali i kratko uputstvo i istorijat firme, tako da ćete imati prilike da se približite klijentu na pravi način. To su zgodni marketinški trikovi za svačiji džep.
Dajte primer
Klijenti traže da im pokažete kako Vaša kozmetika izgleda i funkcioniše. To nije lako, jer je potrebno vreme da se određeni proizvod pokaže na primeru. Zato je dobro da imate na promociji i kozmetičare ali i verne klijente koji su proizvod već probali. Važno je da u svakom trenutku neko može klijentu objasniti kako se određeni proizvod koristi i koje su njegove prednosti.
Komunikacija je veoma važna
Kada je u pitanju prodaja proizvoda za ličnu upotrebu, tu morate imate veoma dobru marketinšku komunikaciju i saradnju. Klijenti traže da im date preporuku i objašnjenje za njihov proizvod. Tu nije dovoljno samo napisati dobru deklaraciju, već imati i dobru komunikaciju. Budite otvoreni za njih na promociji, imajte pri ruci dobre kozmetičare koji će moći da daju odgovore na pitanja. Sve to dugoročno Vas povezuje sa Vašim klijentima.
Marketing i promocija utiče na prodaju kozmetičkih preparata jer su praktični
Klijenti vole jednostavne stvari i obično ne traže za nekim komplikovanim promocijama. Dovoljno je da im predstavite svoj proizvod kao pristupačan i jednostavan i biće zadovoljni. Takođe, možete im ponuditi neke originalne ali interesantne sadržaje tako da im Vaša promocija ostane u sećanju.
Javne ličnosti
Nekako uvek lakše poverujemo da je proizvod ispravan kada vidimo da i poznate ličnosti koriste isti proizvod. Iz nekog razloga smatramo da je to pravi način da se proizvod pokaže. Javne ličnosti vidimo pred sobom i verujemo im, pa je lakše da prodaju kozmetički preparat. Iskoristite to i dovedite što više poznatih ličnosti na promociju. Neka i oni budu otvoreni prema klijentima i daju odgovore na pitanja o upotrebi i efikasnosti proizvoda.
Sastav proizvoda
Nije teško reći zašto je klijentima važno da znaju šta se nalazi u proizvodima koje kupuju. Naročito kada se radi o proizvodima koje stavljaju na lice. Zato je neophodno da im objasnite šta ih čeka u pakovanjima i kako da najbolje koriste proizvod. U tome promocija ima veliku ulogu, jer pomaže da se približite klijentu mnogo prisnije i iskrenije. Možete im odgovoriti na sva pitanja ali i objasniti sve nedoumice.
Atmosfera na promociji je veoma važna
Budući da radite nešto što predstavlja ličnu upotrebu, onda je važno da klijenti imaju veliko poverenje u Vas. Zato promocija mora biti pre svega zanimljiva i srdačna, tako da klijenti mogu da osete da su Vam važni. Isto tako, promocija bi morala biti zabavna i ne preterano komplikovana, jer niko ne želi da sluša predavanje o proizvodima, već preporuku. Napravite atmosferu tako da klijent doživi Vas kao prijatelja.
Loše strane promocije i marketinga za prodaju kozmetičkih preparata
Mada je marketing uvek dobar za prodaju proizvoda, ne mora uvek da bude tako. Ima situacija kada on može biti i neproduktivan. Obratite pažnju i na moguće greške i ispitajte dobro svoje kupce.
Nedovoljno vremena
Jedna od loših strana promocije je što ona ne dozvoljava mnogo razmišljanja i ispitivanja u vezi sa proizvodima. Imate vrlo malo vremena da se približite klijentu i odgovorite na samo neka pitanja. Zato promociju i ne doživljavajte kao ozbiljno promovisanje proizvoda, već samo kao prvi susret i utisak koji morate ostaviti na klijenta. Ako ste dobri u tome, lako ćete se dokazati kasnije. U svakom slučaju, promocija će Vam dati priliku da se upoznate sa klijentom.
Slaba informisanost
Ma kako dobro spremili promociju, uvek ostaje onaj najteži deo a to je da u malo vremena objasnite sve što imate. U tome možete i napraviti greške, zbog čega mnogi i ne vole da posećuju promocije. Nemate mnogo vremena ni prilike da čujete utiske ostalih, pa je sve nekako previše brzo i komplikovano. Ipak, iskoristite sve što imate i dajte sebi vremena da se spremite za neke druge prilike sa klijentima.
Važna je komunikacija i kasnije
Promocija traje onoliko koliko je moguće, nakon toga morate imate dobar kontakt sa klijentom kako biste nastavili saradnju. U tom smislu iskoristite promociju za kontakte i početak saradnje, dok sve ostalo ostavite za kasnije. Tako ćete i vi delovati profesionalnije, a klijent će imati prilike da se informiše i kasnije. Marketing i promocija utiče na prodaju kozmetičkih preparata, samo je neophodno da u tome budete ozbiljni.