Kada nas zanimaju marketinški trikovi, obično ne razmišljamo koliko oni koštaju. Mislimo da svaka reklama mora da bude skupa, pa se prema tome i upravljamo. Međutim, moguće je uštedeti i na reklami, ako poznajemo prave trikove. Najvažnije je da imamo strategiju, da znamo šta želimo da njome postignemo i pratimo publiku. Razumevanje publike uvek će nas dovesti do uspeha, jer je jasno da na taj način dajemo baš ono što ona traži. Za najbolje promocije angažujte agenciju perfectstep.
Marketinški trikovi uvek su jednostavni
Iako nije lako baviti se marketingom, a pogotovo ako ne razumemo sve trikove. Ipak, čak i za one koji su početnici u ovom poslu postoji način da nauče male tajne zanata. Važno je znati da su mnoge stvari zapravo jednostavne, naročito ako poznajemo našu ciljnu grupu. Jednostavno je potrebno razumeti šta oni žele i kako da im to ispunimo. Onda će biti lakše.
- Marketinški trikovi, ako se dobro primene, pokazuju kako se dobro vodi marketing uspešnih kompanija – oni će Vas i dovesti do uspeha;
- Pravi trikovi u marketingu ne moraju da budu skupi – mada računajte na to neka investicija, makar u Vašem trudu mora da postoji;
- Mali proizvođači obično nemaju novca da plaćaju velike kompanije za marketing – zato se morate osloniti na sopstveno znanje i resurse;
- Čak i amateri mogu biti dobri u marketingu – ako nauče sve trikove i pokažu volju da napreduju a i moguće je organizovati promocije u vreme pandemije ;
- Ne zaboravite da u svakom poslu možete postati dobri ako učite i napredujete – marketing se stalno menja pa se morate menjati i Vi.
Društvene mreže
Jedna od blagodeti interneta danas, naročito u poslednjih nekoliko godina, su društvene mreže. Vođenje je veoma lako i možete jednostavno naučiti da upravljate njima. Važno je znati kako da priđete publici i šta ona želi od Vas. U tom slučaju služite se alatima za praćenje posećenosti i sličnim. Naučite i šta je online promocija – male tajne velikih majstora.
Povežite se sa drugim kompanijama
Ovo ne mora biti skupo, čak ni previše zahtevno. Ako pravite prirodni sok, reklamirajte se zajedno sa kompanijom koja pravi ambalažu za sok. Niste konkurencija jedno drugom, a reklamirate se zajedno. Ili još bolje, povežite se sa kompanijom koja prodaje sportsku opremu, jer zajedno promovišete zdrav život. Malo mašte i dobra komunikacija može Vas odvesti daleko.
Ne izbegavajte reklamiranje napolju
Društvene mreže i naviknutost na internet malo su nas ulenjili. Zaboravili smo da su naši klijenti napolju, da odlaze na posao, šetaju. Možete ih lako privući i reklamama napolju, kao što su bilbordi. Ako Vam je to previše skupo, onda krenite u reklamiranje flajerima. Štampanje je jednostavno i lako, a možete i sami učestvovati u deljenju.
Marketinški trikovi su laki za učenje
Postoje velike strategije koje vode velike kompanije, ali postoje i mali trikovi koje svako može naučiti. Važno je znati da su oni veoma jednostavni jednom kada razumete njihovu poruku. Osim toga, ovi trikovi imaju i veliku praktičnu primenu, jer su dokazani pred publikom mnogo puta. Ako želite da upotrebite neke od njih, najpre se spremite za učenje i usavršavanje. Tako ćete lako pratiti publiku i promene na tržištu.
Istražite publiku
Mada je ovo čitava jedna nauka, možete i sami dosta toga naučiti. Pre svega, važno je znati koju društvenu mrežu prati Vaša publika. Nije isto ako vole da gledaju Tik Tok ili Facebook. Sadržaj za obe mreže je drugačiji, pa je samim ti i Vaš angažman drugačiji.
Pratite koliko je uspešno
Zato i postoje lajkovi i komentari, da vidite koliko se Vaš sadržaj dopao publici. Pratite šta je najviše privuklo pažnju, na šta je publika najviše reagovala. Ne zaboravite da je ponekad publici lakše da preskoče video nego da ga odgledaju, pa je lak izostane. Zato pratite kada gubite pažnju publike i prema tome napravite sadržaj.
Naučite SEO
Ovo jeste već viši nivo znanja, ali nije teško savladati i to. Pre svega je važno naučiti šta je SEO i kako on utiče na posećenost sajtu. Jednom kada naučite osnove, samo se možete usavršavati u tom pogledu. Važno je znati da se SEO menja, da su strategije drugačije za različite izvore na internetu i da Vam je potrebno stalno usavršavanje.
Vaša reklama mora imati vrednost
Jasno je da je Vaš cilj reklamiranja da prodate proizvod. To zna i Vaš kupac, a i ostali. Međutim, to ne možete tek tako baciti pred klijenta. On mora imati vrednost od Vaše reklame, kako bi shvatio vrednost Vašeg proizvoda. Zato najpre naučite šta Vaši klijenti žele, kako se ponašaju, šta ih muči. Pokažite da razumete njihov problem, a onda tek ponudite proizvod kao rešenje.
Snimite video, vodite blog
Iako znate da Vaši klijenti neće baš ceo dan gledati internet i slušati vaše video snimke, dobro je da budete prisutni sve vreme i na njihovim računarima. Kada vodite blog, imate čitav jedan krug ljudi koji Vas prate. Ne moraju svi biti Vaši klijenti, ali je dovoljno da znaju za Vas i da Vam veruju. Oni će biti ambasadori Vaših proizvoda i reklamirati dalje. A blog i video nisu teški da uradite čak i ako niste profesionalci.
Marketinški trikovi nisu uvek trikovi
Ako želite da budete najbolji u svom poslu, najbolje je da krenete da učite od početka. Pratite svoju publiku, šta ih je najviše interesovalo. To što su želeli, to im dajte, na razne načine i u različitim oblicima. Vremenom ćete i sami shvatiti šta i kako prolazi. Ono što nazivamo trikovima zapravo i nisu pravi trikovi, već veštine kojima vladaju najbolji u marketingu.
Držite se kratkih reklama
U današnje vreme je nemoguće očekivati da ljudi gledaju predugačke reklame i čitaju duge tekstove na internetu. Morate im držati pažnju kratko vreme i to samo toliko dok prenesete informaciju. To nije lako, pogotovo ako ste početnik, pa se naoružajte strpljenjem. Zato je važno da pratite reakcije publike i ispravljate ono što vidite da nije bilo interesantno.
Uložite u pojavu
Kada prodajete proizvod sigurno ćete nuditi ono što je kupcima najvažnije. Ipak, ima tu dosta detalja koji nisu vidljivi na prvi pogled, ali menjaju opšti utisak. Ne štedite kada treba uložiti u uniforme, banere ili natpise na šoljama. Naučite vrste ambalaža, pa se prilagodite njima kada pravite proizvod. Sve su to mali marketinški trikovi ali daju rezultate na duže staze.