Iako nam se čini da je reklamiranje lako postoje marketinški trikovi za bolju prodaju koje svaki prodavac zna. Oni se oslanjaju na veliko znanje, najpre psihologije kupaca a onda i statističke podatke i same osobine proizvoda. Ako želite da budete jedan od marketinških stručnjaka, onda morate naučiti sve što je potrebno da biste bolje prodavali svoje proizvode. Neki od tih trikova rezultat su dugogodišnjeg istraživanja na ovu temu, dok se drugi stalno menjaju i prate tržište. Za mnoge prodavce ovo je ključno kada žele da prodaju proizvod.
Kako naučiti koji su marketinški trikovi za bolju prodaju?
Veoma je važno znati da su marketinški trikovi zapravo rezultat dugogodišnjeg rada u marketingu. Iako se sama prodaja, ali i načini reklamiranja menjaju, svaki od ovih trikova zapravo je univerzalan. Kao kupci nismo ni svesni šta je prodavac upotrebio da bi nas zainteresovao za proizvod. Iako deluje kao teško da se nauči, svako od nas može savladati makar najjednostavnije trikove za bolju prodaju.
- Marketinški trikovi za bolju prodaju pomoći će Vam da budete bliži publici i tako im lakše plasirate proizvod;
- Budući da se svaka prodaja prilagođava kupcu, morate naučiti da budete fleksibilni – ali opet i dosledni svom pravcu i strategiji;
- Pravi marketinški stručnjaci prate reakcije publike i prilagođavaju se njima – na taj način imaju uvid u to kako se na najbolji način prodaje njihov proizvod;
- Svaka kompanija povremeno menja poslovanje u skladu sa promenama na tržištu – pogledajte kako je moguće raditi promocije u vreme pandemije;
- Najvažnije kada pravite strategiju prodaje je da pratite konkurenciju – od njih zavisi i kako će se Vaš proizvod ali i reklama plasirati.
Prodajte vrednosti ali ne upoređujte
Kao firma koja prodaje proizvod, morate postaviti visoke ciljeve svoje prodaje i reklamiranja. Tako se rade veliki događaji, kao Sajam automobila. Ipak, važno je ne upoređivati se sa konkurencijom, pogotovo ne u reklamama. Iako znate (ili Vam je cilj) da budete bolji, to ne smete na taj način saopštiti kupcima. Uostalom, Vaš cilj je da budete originalni, a ne samo bolji od drugih.
Anketirajte
Najbolji način da budete prvi na tržištu je da pratite tržište i prilagođavate se njemu. To znači da imate mnogo toga da ispitate i to svakodnevno kako biste pratili promene na tržištu. Jedan od najboljih načina je da stalno anketirate svoje klijente i učite od njih šta je neophodno promeniti u Vašem radu, odnosno, šta klijenti žele.
Kako kupci utiču na to šta su marketinški trikovi za bolju prodaju?
Kada se bavimo reklamom, najpre moramo imati u vidu kupca, jer se njemu obraćamo. Moramo razumeti šta on misli, čega se boji, šta želi da promeni. To i nije lako, ali se može naučiti. Sve što nudimo kupcima nudimo kako bismo mu pomogli i tu je razumevanje njegove situacije najvažnije.
Slušajte kupce
Nekada nam se čini da naši kupci i ne znaju šta im nudimo i šta žele. Imamo utisak da moramo da im objašnjavamo šta zaista prodajemo i zašto je to dobro za njih. To i jeste uglavnom slučaj, ali isto tako je važno imati u vidu i njihovu stranu. Ako ne razumemo svoje kupce, ne možemo im plasirati proizvod.
Uključite i kupce u marketing
Verovatno ste i sami videli da kada kupujete proizvod najpre verujete drugim kupcima pa tek onda reklami. To važi za bilo koji proizvod ili uslugu. Ako želite da budete uspešni, morate u svoju reklamu dodati i mišljenje zadovoljnih klijenata. To može biti u vidu komentara na društvenim mrežama, ali i u vidu podrške na sajtu.
Poštujte lojalne kupce
Kao i u svakom drugom poslu, onaj ko je sa Vama najduže zaslužuje Vašu najveću pažnju. To ćete postići nagradama lojalnosti ili popustima nakon određene sume koju potroše kod Vas. Na taj način oni će Vas dodatno reklamirati, a ta reklama najviše vredi.
Koji su to marketinški trikovi za bolju prodaju
Neki od trikova nastali su nakon dugogodišnjeg istraživanja, ali su popularni i danas. Nije lako napraviti dobar marketinški plan, jer za svaku situaciju neophodno da znamo kako kupac razmišlja. Ipak, postoje neka pravila i standardi koji pomažu da bolje razumemo kupca. Najbolje je da krenete od najpoznatijih trikova, pa da onda razvijate strategiju na pojedinačne slučajeve.
Počnite sa reklamiranjem pre proizvoda
Iako Vaš proizvod još uvek nije spreman, nemojte čekati da ga napravite pa da počnete sa reklamiranjem. Najpre počnite da najavljujete ono što nudite pre nego što stvarno počnete sa prodajom. Cilj je da kupci čuju za vas i znaju šta zaista nudite. Isto tako, to će ih zainteresovati da što pre vide kakav je to proizvod i gde ga mogu kupiti.
Adaptirajte se stalno
Iako ste naučili strategije i reklamirali svoj proizvod, nemojte zacrtati njegov izgled tako kako ste zamislili. Najvažnije je da ste fleksibilni i pratite tržište. Ako vidite da se klijent zainteresovao za neki drugi aspekt Vaše prodaje ili proizvoda, opišite ili ponudite to. Sa druge strane, pratite i šta je Vašim klijentima najinteresantnije kod drugih proizvođača pa se prilagođavajte.
Menjajte ugao reklamiranja
Sigurno je da želite da Vaši kupci vide kako Vaš proizvod izgleda i to treba da bude Vaš glavni pristup i cilj. Ipak, imajte u vidu da je ovaj proizvod ipak na neki način kompleksan i menjajte ugao reklamiranja. Budite prodavac, ali i kupčev prijatelj ali i korisnik Vaših proizvoda. Na taj način oni će shvatiti da mislite na njihovo dobro i da ih razumete.
Sve je reklama
Ulažete dosta u samu reklamu, plaćate prostor na televiziji ili bilbordima ali to je samo početak Vašeg reklamiranja. Morate imate i dobar pristup publici i samo pojavljivanje pred publikom. To znači da se Vaše reklamiranje ne završava sa bilbordima. Svako Vaše pojavljivanje u javnosti, medijima i društvenim mrežama predstavlja Vaš proizvod. Posebno je komunikacija sa klijentima važna gde morate biti strpljivi i komunikativni. Naučite šta znači pojam korespodencija pre nego što počnete da se bavite marketingom.
Držite se poslovne filozofije
Ako pravite proizvod koji pomaže klijentima, onda se morate držati početne zamisli i ideje do kraja. Često će se dešavati da menjate pristup, strategiju pa i sam proizvod, ali ne smete odustati od svoje filozofije. To je kupcima veoma važno, jer svako od njih ceni doslednost i lojalnost. To su najvažniji marketinški trikovi za bolju prodaju koje će Vam reći profesionalci.