Pogledajte nekoliko koraka u istraživanju tržišta. Pošto su stalne promene norma u marketingu i poslovanju, jedna stvar ostaje ista: potreba za marketinškim istraživanjem. Marketing istraživanje je koristan alat za organizacije da bolje identifikuju marketinške strategije i procene poslovne odluke koristeći podatke. Za najbolju strategiju u marketingu obratite se agenciji perfectstep.
Nekoliko koraka u istraživanju tržišta
Baš kao što ne biste otišli na odmor bez pravljenja planova, ne bi trebalo da osmišljavate marketinške strategije a da ih ne potkrepite istraživanjem i podacima. Ukratko, proces marketing istraživanja je okosnica informisanih poslovnih i marketinških odluka. Pogledajte i koji su top trendovi u internet kupovini.
Definišite problem ili priliku
Najvažniji deo procesa marketing istraživanja je definisanje problema. Da biste izvršili bilo kakvo istraživanje i prikupili podatke, morate znati šta pokušavate da naučite iz istraživanja. U marketinškom istraživanju, definisanje problema koji treba da rešite će odrediti koje informacije su vam potrebne i kako možete da dobijete te informacije. Ovo će pomoći vašoj organizaciji da razjasni sveobuhvatni problem ili priliku, kao što je kako da se najbolje pozabavite gubitkom tržišnog udela ili kako da lansirate novi proizvod određenoj demografskoj grupi. Pored toga, naučite kako zaposlene usmeriti ka kupcima, za bolju strategiju.
Razvijte svoj plan marketinškog istraživanja
Upotrebili ste sve tajne uspešnog e-mail marketinga i ispitali ste sve potencijalne uzroke problema. Onda ste iskoristili ta pitanja da sastavite tačno ono što pokušavate da rešite, pa je vreme je da napravite plan istraživanja. Vaš plan istraživanja može biti neodoljiv za kreiranje jer može uključiti bilo koju metodu koja će vam pomoći da odgovorite na istraživački problem ili istražite priliku identifikovanu u prvom koraku.
Pogledajte da li već postoji slično istraživanje
Često radimo sav ovaj posao i prikupimo sve podatke – samo da bismo shvatili da ne moramo ponovo da izmišljamo točak jer je neko već vodio sličnu, verodostojnu studiju ili je rešio isti problem. Od velike je važnosti i da prepoznate najčešće greške u anketiranju.
- To ne znači da ne morate da istražujete, ali učenje o tome šta su druge organizacije uradile da bi rešile problem ili iskoristile priliku može vam pomoći da prilagodite svoju istraživačku studiju i uštedite vreme kada razmatrate sve mogućnosti istraživanja.
- U marketinškim istraživanjima, ovo se naziva sekundarnim podacima jer ih je prikupio neko drugi
- I u poređenju sa primarnim podacima koje biste vi prikupili putem sopstvene istraživačke studije.
Prikupite relevantne podatke i informacije
U marketinškim istraživanjima, većina podataka koje prikupite biće kvantitativni (brojevi ili podaci) nasuprot kvalitativnim, koji su deskriptivni i opservacijski. U idealnom slučaju, prikupićete mešavinu dve vrste podataka. Na primer, možete da pokrenete A/B test na svojoj veb lokaciji da vidite da li bi novi nivo cena doneo više posla. U toj istraživačkoj studiji, takođe biste mogli da intervjuišete nekoliko kupaca o tome da li će im se novi nivo cena dopasti ili ne. Na ovaj način dobijate čvrste podatke i kvalitativne podatke koji pružaju više boje i uvida.
Analizirajte podatke i prijavite nalaze
Sada kada ste prikupili sve informacije koje su vam potrebne, vreme je za zabavni deo: analizu podataka. Iako bi vam jedna informacija ili podatak mogao iskočiti, važno je tražiti trendove, a ne određene informacije. Dok analizirate svoje podatke, ne pokušavajte da pronađete obrasce na osnovu vaših pretpostavki pre prikupljanja podataka.
Da li se vaša hipoteza pokazala pogrešnom? Sjajno – zato vršite testiranje i ne radite sa pretpostavkama kada donosite odluke koje bi mogle imati veliki uticaj na vašu organizaciju. Uvek je bolje uzeti rezultate onakvima kakvi jesu nego izvrtati podatke da biste dokazali da ste u pravu.
Stavite svoje istraživanje u delo
Vaše istraživanje je završeno. Vreme je da predstavite svoje nalaze i preduzmete akciju. Počnite da razvijate svoje ulazne marketinške strategije i kampanje. Stavite svoje nalaze na test i krenite! Najveći zaključak je da, iako je ovaj krug istraživanja završen, nije završen. Naravno, proces marketinškog istraživanja ima mnogo više od ovih pet osnovnih koraka, ali oni su dovoljni da započnete. Srećno i obavezno podelite sve koraka u istraživanju tržišta.