Na svakoj promociji kozmetike kupci se obično okrenu pitanjima koji se tiču praktičnosti proizvoda. Obično retko ko zna šta je u sastavu proizvoda i retko koga interesuju ti detalji. Ipak, Vi biste morali da kupcu približite i jedno i drugo, tako da on zna šta kupuje ali i kako da proizvod koristi. Za promotivne žurke unajmite profesionalce poput perfectstep kako bi promovisali proizvod na pravi način.
Kako raditi na promociji kozmetike na pravi način?
Promovisati kozmetiku nije lako ali je neophodno. Radi se o proizvodima koji mogu svuda da se kupe sa velikim rasponom cena. Zbog toga je dobro da imate i dobru reklamu ali i da se približite klijentima.
- Kada ste na promociji kozmetike onda očekujete da nešto dobijete besplatno ili makar da dobijete popust;
- Kupcima se možete približiti i tako što ćete ih naučiti da koriste Vaš proizvod na edukacijama i radionicama;
- Vodite računa da proizvod bude lepo upakovan i dizajniran to spada i u neke trendove u promocijama 2022;
- Svako voli da ima kvalitetnu šminku ali i da ne mora da je plati preskupo;
- Šminku najčešće kupujemo nakon preporuke zbog čega je najbolje da Vaš proizvod reklamiraju influenseri i profesionalci u ovom poslu.
Napravite jedinstven brend
Na tržištu ima mnogo proizvoda pogotovo kozmetike pa je teško naći promocije i popuste u svakom trenutku. Prosečnom kupcu je teško da se odluči za neki od njih i obično bira ono što mu je najbliže. Teško je izdvojiti se ali upravo bi to trebalo da bude Vaš posao. Najpre napravite dobru priču od svog proizvoda (prirodna kozmetika, bazirana na jednoj vrsti sirovina, pristupačnost određenom tipu kupaca). Onda uložite u logo i dizajn pakovanja. Oni će Vas izdvojiti a kupcima pružiti priliku da probaju nešto na šta nisu navikli. Konačno, napravite priču od svog brenda i na društvenim mrežama.
Izađite na internet
Ovo je jedan od 10 saveta za male biznise od marketinških stručnjaka. Nemoguće je danas reklamirati proizvod ako nemate svoje mesto na kojem dočekujete kupce. Odavno je već poznato da morate imati sajt ako želite da se pokažete kupcima. Na njemu morate imati i informacije o svom proizvodu, prodajnim mestima ali i zanimljivosti u vidu bloga. Još je bolje ako uz sajt napravite i onlajn prodaju, gde ćete moći i da prodajete svoje proizvode po povoljnim cenama. Ovo prodajno mesto je obavezno ako u današnje vreme želite da priđete kupcu.
Istražite društvene mreže
Sve što se prodaje danas reklamira se na društvenim mrežama. Nemoguće je na drugačiji način doći do kupaca. Vaši potencijalni kupci i očekuju da ste tamo, čak i ako svoj prvi proizvod kupe u prodavnici. Ipak, ako želite da budete vidljivi, morate unajmiti stručnjake iz ove oblasti koji će Vas reklamirati na pravi način. Nije dovoljno samo biti na mreži, morate biti na mreži koja je pristupačna Vašoj ciljnoj grupi. Nekima više odgovara Instagram, drugima Fejsbuk.
Sarađujte sa influenserima
Ima ih sve više ali influenseri su postali nezaobilazni deo promocije proizvoda. U ovom slučaju birajte one koji su dovoljno relevantni za Vaš posao. Oni moraju biti stručni ili makar iskusni u ovom poslu, bilo da su šminkeri ili kozmetičari. Na taj način Vaš proizvod dobiće stručnu ekspertizu a klijenti naučiti šta je prednost i mana Vaših proizvoda. Naravno, birajte one koji imaju više hiljada pratilaca, jer su oni prvi kontakt sa Vašim kupcima.
Prodaja na terenu je takođe važna
Internet je jedno, ali živa reč i pokazivanje proizvoda nešto sasvim drugo. Imajte u vidu da je klijentu važno da vidi kako se proizvod koristi.
Pronađite distributere
Kada želite da prodate proizvod sigurno je da ćete najpre pokušati da se približite svojim kupcima bez posrednika. Međutim, ovde je moguće i to da imate dobru prodaju i ako imate posrednika. Šta više, posrednici rade na procenat i vole da sarađuju sa velikim prodajnim lancima podjednako kao i sa malim radnjama. Takođe, oni će najbolje promovisati i nuditi Vašu robu.
Učestvujte u sajmovima lepote
Najbolji način da prezentujete svoju robu profesionalcima i kupcima podjednako su sajmovi lepote. Ovo su mesta na kojima se susreću na jednom mestu svi koji mogu biti zainteresovani za Vašu robu, ali i distributeri i prodavci. Imaćete dovoljno prilike da reklamirate svoj proizvod, pokažete njegove karakteristike i odgovorite na pitanja kupaca. Kupci mogu i da Vam pomognu svojim pitanjima, jer ćete na osnovu njih kasnije kreirati strategiju kampanje.
Organizujte radionice i škole
Najprodavaniji proizvodi upravo su oni koji su do klijenata došli na radionicama. Na ovaj način ne samo da dobijate mnogo novih klijenata, već ih ujedno i učite kako da koriste Vaš proizvod. Ove radionice mogu biti kratkotrajne škole šminkanja, na primer, ili ozbiljniji kursevi za kozmetičare nakon kojih će oni koristiti Vaš proizvod u salonima. Predavači bi trebalo da budu profesionalci, ali ujedno i oni koji su iskusni u ovakvoj vrsti edukacije.
Poklanjajte
Svaki kupac će biti privučen proizvodima koji su dostupni i jeftini, ali više od toga vole poneki poklon. Ne mora to da bude skup poklon, može biti i neki popust ili napravite paket proizvoda koji će biti jeftiniji ako ga kupujete kao paket. Organizujte i male nagradne igre ili dajte kupone onima koji kupe robu u nekoj većoj vrednosti. Posebno darujte stalne kupce i odredite neku vrstu poklona vernim klijentima.
Sarađujte sa manjim prodavnicama
Mnogi sajtovi naprave grešku kada se prepuste velikim lancima i prodajama. U nekim od tih lanaca nikada ne dobiju pravo mesto, obično su potisnuti većim proizvođačima. Zbog toga ih nikada ne vide pravi kupci i ostanu zaboravljeni. U manjim lokalnim radnjama kupci su više zainteresovani za nove proizvode, a i prodaja je prijatnija i intimnija. Obično su i prodavci obučeni da pomognu kupcima i sve dobija još prisniji nivo. Zato je dobro da, pored svoje prodaje, ostavite proizvode i na drugim mestima.
Odnos sa klijentima gradi dugoročnu saradnju
Ne zaboravite da je kozmetika nešto što je najintimnije za Vašeg klijenta i da će on želeti da sarađuje sa nekim u koga ima poverenja. U tom smislu je važno da klijent zna da sa Vama može sarađivati.
Ostavite mogućnost utisaka na sajtu
Ako želite da se približite kupcima, iskoristite ono što Vaši klijenti već znaju o promociji kozmetike. Dozvolite im da ostave komentar na sajtu, bilo za proizvode pojedinačno ili za uslugu. Ovako ćete i Vi dosta naučiti, jer će Vam kupci reći šta im se dopalo a šta ne na Vašim proizvodima. Ukoliko odgovarate na komentare, imajte u vidu da će ih čitati novi potencijalni kupci, pa budite prijatni i predusretljivi. Nemojte se ljutiti na Vaše kupce, jer su oni Vaši najbolji saradnici.