Ima mnogo saveta za male biznise od marketinških stručnjaka koje biste morali da upamtite. Neki od njih su očigledni i svako ko prodaje uslugu ili proizvod mora da ih zna. Sa druge strane, ima mnogo malih saveta koje ne zna svako, ali može da razume i nauči kako da se ponaša prema klijentu. Upamtite, da klijent pamti i Vaš trud i vidi da želite da pružite najbolje. Zato u agenciji perfectstep vodimo računa i o ukupnom utisku koji ostavljamo na klijenta.
Dobra reklama jedan je od saveta za male biznise od marketinških stručnjaka
- Teško je odabrati neki od saveta koji je bolji i efikasniji od dobre reklame. Kada predstavite svoj proizvod, onda je jasno da morate da imate u vidu i klijenta i njegovu dobrobit.
- Reklama je od najveće važnosti kada je u pitanju promocija proizvoda i u tome nema neke velike filozofije;
- Najvažnije je da napravite dobru prodaju sa dobrom cenom i sniženjima koje će svi voleti – online kursevi marketinga mogu biti od koristi;
- Pre nego što napravite proboj na tržište, najpre ispitajte tržište i šta kupci žele i traže od Vas;
- Neophodno je povremeno promeniti poslovanje – to je jedan od saveta za male biznise od marketinških stručnjaka koji nemaju alternativu;
- Kupci posebno vode računa i o detaljima – zbog toga morate voditi računa o ambalaži, reklami i sloganu.
Klijenti
Kada želite da pokrenete novi biznis ili unapredite stari, od najveće važnosti je kako će na sve to reagovati klijenti. Ne samo da su oni Vaša ciljna grupa, već su oni i značajni za Vaše dalje poslovanje. Nemojte po svaku cenu pratiti njihova interesovanja, jer ste i Vi ona karika koja diktira trendove. Nađite se na pola puta, pomalo pomerajte svoje granice a pomalo zahtevajte i njihove. To su samo neki od trikova iskusnih promotera.
Reklama
Sigurno je da je dobro reklamiranje najvažnije kada je u pitanju pokretanje biznisa. Mnogi u tome greše, misleći da je reklama suvišna za dobar proizvod. Ne samo da je to velika zabluda, već vodi u potpunu propast posla. Reklama je tu da Vas približi klijentu, predstavi proizvod i njegove prednosti. Nemojte odustati od ove prilike, ma koliko Vam se činilo nevažnim. Videćete i sami koliko će se posao unaprediti kada jednom počnete da se predstavljate klijentu na najbolji način. Pogledajte koliko marketing i promocija utiča ne prodaju kozmetičkih preparata.
Prilagođavanje
Teško je nuditi proizvod ili uslugu a ne prilagoditi se klijentu. Ne samo da Vas klijent neće razumeti, već neće ni želeti da kupi proizvod od Vas ako ne vidi da ima u Vama prijatelja. Takođe, prateći tržište, pratite i trendove a to je ključno kada se bavite poslovima i prodajte proizvod. Stoga, najviše ćete dobiti kada se prilagodite klijentu i zahtevima tržišta.
Uložite u internet reklamu
Nema ničeg goreg od staromodnih reklamiranja koje prati samo jednu ciljnu publiku. Na kraju krajeva, kažite i sami gde najpre vidite reklamu za neki proizvod? Jasno je da bez interneta danas nema ni dobrog reklamiranja. Zbog svega toga morate imati jasan cilj ali i razumeti svog klijenta i predstaviti se tamo gde se on nalazi. Naučite sve o internet reklamiranju i društvenim mrežama.
Važno je i da imate dobru robu
Ne samo da je za Vaš biznis važno da imate dobru robu, već i da je ona potrebna Vašem klijentu. Trebalo bi da bude lako da napravite strategiju reklamiranja kada već znate šta nudite.
Spojite se sa drugim brendovima
Jedan od načina da se približite ciljnoj grupi je da koristite neku vrstu Trojanskog konja. Naravno, nema ničeg lošeg u tome, niti je to prevara. Šta više, to je najbolji način i da svom klijentu učinite uslugu. Pod spajanjem se podrazumeva da spojite više brendova u jedan proizvod. Recimo, Vi proizvodite ambalažu, a spojite se sa nekim prehrambenim proizvodom. Na taj način svi dobijaju, a najviše klijent.
Ambalaža
Kada je već u pitanju ambalaža, važno je da imate čvrsto i sigurno pakovanje, a opet privlačno kupcima. Preporučuje se i da pakovanje bude Vaš zaštitni znak i obeležje proizvoda. U ovom slučaju ne bi trebalo da štedite na dizajnu i dizajnerima. Naprotiv, pretpostavlja se da je najbolje da unajmite stručnjaka, jer su ovo stvari koje treba da uradi profesionalac.
Nagrade i pokloni
Mnogi proizvođači danas pribegavaju organizovanju nagradnih igara kako bi privukli veći broj kupaca. Ipak, nije dovoljno samo nagrađivati kupce na ovaj način. Daleko je delotvornije nagraditi vernost kupaca koji stalno kupuju Vaš proizvod. U tom smislu mogu biti od koristi kartice lojalnosti ili popusti na svaki određeni broj proizvoda. Isto je i sa poklonima, koji mogu doći na određeni broj kupljenih artikala.
Ispitajte tržište
Konačno, najvažnije je da poznajete tržište i način na koji ono funkcioniše. Morate se povezati sa kupcima i to tako da razumeju šta im nudite ali u Vama vide i svog prijatelja koji ih razume. Dobro je da od profesionalaca naučite 5 koraka u kreiranju advertajzing kampanje.
Ciljna grupa
Mali je broj proizvoda koji kupuju i vole svi kupci. Čak i kod proizvoda široke potrošnje ima više vrsta koje se dele prema godištu ili interesovanjima kupaca. Zbog toga je veoma važno da ispoštujete svog kupca na pravi način. Vodite računa da tačno utvrdite ono što je kupcu potrebno i što voli kod Vas. Istražite i njegova dodatna interesovanja, jer će i ona imati veliki značaj u kreiranju ponude.
Influenseri
U poslednje vreme proizvođači ali i marketari kao da zaziru od influensera. Razlog je sve veći broj njih koji nemaju veliki broj pratilaca ali bi želeli da naprave neki proboj na društvenim mrežama nudeći svoje usluge. Oni, ipak, mogu biti od velike koristi i nemojte ih izbegavati. Posebno su pogodni za male firme i proizvode, jer imaju ciljanu publiku. Najpre naučite da ih koristite za svoj proizvod, ali na način koji Vama odgovara. Imate pravo da tražite određene uslove, poput izbegavanja psovki, ali i da zahtevate određeni broj pratilaca.
Promocije
Jedan od najefikasnijih načina da prezentujete proizvod je preko promocija. Ima mnogo načina da se one organizuju, a da budu i kreativne i korisne. One dolaze na kraju, nakon što ste dobro ispitali svoju publiku i njena interesovanja. Vodite računa da ispunite i ono što traže od Vas ali i nudite proizvode tako da im u potpunosti odgovara. Organizovanje dobre promocije je jedan od saveta za male biznise od marketinških stručnjaka.